آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه کوفته مرغ لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه کوفته مرغ در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه کوفته مرغ هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه کوفته مرغ

کوفته مرغ یکی از پرطرفدارترین غذاهای بین المللی است و خیلی سریع آماده می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کوفته مرغ بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
سینه مرغ 600 گرم
یک پیاز 2 عدد متوسط
زعفران فرآوری شده 2 قاشق غذاخوری
بادمجان 4 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
سیر 2 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه کافی
زردچوبه و روغن کافی

طرز تهیه کوفته مرغ

مرحله اول

آماده کردن کوفته مرغ مجلسی در ابتدای کار سینه مرغ بدون استخوان را خرد کرده و در ظرف مناسبی قرار می دهیم. در مرحله بعد یکی از پیازها را با رنده متوسط ​​رنده می کنیم و پس از برداشتن آب اضافی به ظرف اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله نیمی از زعفران آماده شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه حاوی مرغ اضافه کنید و با دست به مدت 7 تا 10 دقیقه مواد را ورز دهید تا کاملا یکدست و چسبناک شود.

سطح سوم

حالا روی کاسه را سلفون می کنیم و یک ساعت در یخچال می گذاریم تا گوشت مرغ طعم بگیرد. در همین حین سس کوفته را آماده می کنیم، برای این کار بادمجان ها را با پوست روی گاز یا زغال تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پوست بادمجان ها را جدا کرده و به قطعات کوچک خرد می کنیم. توجه داشته باشید که اگر طعم دودی بادمجان ها را دوست ندارید، می توانید آن ها را در فر تفت دهید تا طعم دودی نداشته باشند.

مرحله پنجم

حالا پیاز باقی مانده را به صورت نگینی خرد می کنیم سپس در ماهیتابه مناسبی با کمی روغن می ریزیم. بعد پیاز را خوب تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود سپس کمی زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

یک دقیقه دیگر به تفت دادن پیاز و زردچوبه ادامه می دهیم سپس سیر را در تابه رنده می کنیم و چند ثانیه تفت می دهیم. سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا کاملا سرخ شود.

مرحله هفتم

وقتی رب گوجه فرنگی سرخ شد پوست گوجه ها را گرفته و در تابه رنده می کنیم سپس بادمجان رنده شده را به همراه بقیه زعفران اضافه می کنیم و مواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله هشتم

حالا درب قابلمه را می گذاریم تا سس با حرارت بسیار ملایم جا بیفتد. در همین حین کاسه حاوی مخلوط کوفته را از یخچال خارج می کنیم و تابه دیگری را روی حرارت می گذاریم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله نهم

وقتی روغن خیلی داغ شد به اندازه یک گردو می گیریم و به شکل گرد در می آوریم سپس در روغن داغ می گذاریم و سرخ می کنیم. تمام مواد کوفته را به همین ترتیب آماده می کنیم و سرخ می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله کوفته ها را در مایه بادمجان می ریزیم و درب تابه را می بندیم تا سس جذب کوفته ها شود. در نهایت بعد از اینکه سس داخل روغن افتاد و کوفته ها کاملا پخته شد، غذا را در ظرف مورد نظر می ریزیم و سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا