آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه باقالی پلو با گوشت لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه باقالی پلو با گوشت در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه باقالی پلو با گوشت هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه لوبیا و برنج با گوشت.

باگالی پلو با گوشت یکی از غذاهای پرطرفدار و پرطرفدار ایرانی است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه لوبیا و برنج با گوشت. بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
بره و بره 400 گرم
برنج 4 فنجان
باگلی 2 فنجان
شوید خشک 1 فنجان
زعفران فرآوری شده کافی
پودر لیمو، فلفل سیاه و نمک کافی
پودر پیاز، پودر زیره و پودر کدو تنبل کافی
پودر رزماری و جوز هندی کافی

طرز تهیه لوبیا و برنج با گوشت.

مرحله اول

آماده کردن لوبیا و برنج با گوشت خوشمزه ابتدا گوشت را در ظرف مناسبی بریزید سپس مقداری پودر پیاز، پودر زیره، پودر زیره، پودر لیمو، فلفل سیاه، نمک، پودر رزماری و جوز هندی را به ظرف اضافه کنید.

مرحله دوم

حالا گوشت را خوب ماساژ می دهیم تا ادویه ها به خورد گوشت برود سپس روی کاسه را سلفون می کنیم و گوشت را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم ها به گوشت نفوذ کرده و خوش طعم شود.

سطح سوم

در این مرحله برنج را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک در ظرفی حاوی آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج ۱ تا ۲ ساعت در آب بماند تا خیس بخورد. بعد از این مدت برنج را داخل صافی بریزید.

مرحله چهارم

سپس لوبیاها را در قابلمه ای حاوی آب بریزید و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا حبوبات به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشد. نیازی به جمع آوری کف از باقالی نیست زیرا در انتها آن را آبکشی می کنیم.

مرحله پنجم

حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب به جوش بیاید. وقتی آب به جوش آمد، برنج آبکش شده را به همراه 1 قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه کنید.

مرحله ششم

بعد از 15 دقیقه قابلمه حاوی حبوبات را از روی حرارت بردارید و حبوبات را در آبکش بریزید و آبکشی کنید تا ته حبوبات جدا شود. سپس شوید خشک را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط کنید.

مرحله هفتم

حالا حبوبات را به قابلمه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم سپس برنج را کمی روشن تر آبکشی می کنیم. بعد قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکشی می کنیم و می گذاریم آب اضافی از برنج خارج شود.

مرحله هشتم

در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و مقداری روغن مایع داخل آن می ریزیم سپس ته دیگ مورد نظر را روی قابلمه ثابت می کنیم و یک سوم حجم برنج را داخل قابلمه می ریزیم و گوشت مزه دار شده را روی برنج می گذاریم. .

مرحله نهم

حالا بقیه برنج را در قابلمه روی گوشت بریزید و سپس مقداری زعفران آماده را روی برنج بمالید. بعد پخش کننده را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و در قابلمه را می بندیم.

مرحله دهم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت می گذاریم و اجازه می دهیم لوبیا پلو به مدت 3 ساعت روی حرارت بماند تا گوشت کاملا پخته و نرم شود. بعد از این مدت مقدار زیادی روغن مایع در قابلمه مناسبی بریزید.

مرحله یازدهم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم تا روغن خوب داغ شود. در مرحله بعد روغن را روی برنج بمالید و بعد از 5 دقیقه حبوبات و برنج و گوشت را در ظرف مورد نظر قرار دهید و سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا