آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه روکر موز در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه راکر موز

موز روکر یکی از دسرهای خوشمزه و ایتالیایی است که با مواد و دستور پخت های مختلف درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه راکر موز ادامه دادن با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای موز روکر
پودر ژلاتین موز 1 بسته
آب جوش 1.5 لیوان
شیر نر 2.5 لیوان
پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
کرم رنگ 3 قاشق غذاخوری
قند ⅔ لیوان
مهره کافی
موز کافی
شکلات چیپسی کافی

طرز تهیه راکر موز

مرحله اول

آماده کردن موز لذیذ موز در ابتدای کار پودر ژلاتین موز را به همراه آب در حال جوش در ظرف مناسبی می ریزیم سپس کاسه را داخل قوری می گذاریم و با حرارت غیر مستقیم بخار قوری حرارت می دهیم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شوند. .

مرحله دوم

حالا قالب را با کمی روغن مایع چرب کنید سپس نصف لیوان ژله موز را بردارید و بقیه را در قالب مورد نظر بریزید. سپس قالب را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا ژلاتین نیم بند شود.

سطح سوم

در همین حین نصف لیوان شیر را به همراه پودر ژلاتین در ظرف مناسبی بریزید سپس مخلوط کرده و روی حرارت کتری بجوشانید تا ذرات ژلاتین کاملا در شیر حل شود. حالا بقیه شیر را داخل قابلمه بریزید.

مرحله چهارم

سپس پودر نشاسته، شکر، باقیمانده ژلاتین موز و مخلوط شیر و ژلاتین را در قابلمه ریخته و هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام هم می زنیم تا مخلوط شیر تبدیل به فرنی شود.

مرحله پنجم

وقتی آب داخل قابلمه به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید سپس خامه را اضافه کنید و مدام هم بزنید تا خامه داخل آبگوشت کاملاً پخش شود. حالا آجیل و موز را نگینی خرد می کنیم.

مرحله ششم

سپس اسپند را به همراه موز و شکلات چیپسی به قابلمه اضافه کنید و مخلوط کنید تا در کل مخلوط پخش شود. حالا قالب را از یخچال خارج کرده و مخلوط داخل قالب را روی ژله موز بریزید و سطح آن را صاف کنید.

مرحله هفتم

در مرحله بعد قالب را دوباره در یخچال قرار دهید و 4 تا 5 ساعت برج موز را استراحت دهید تا کاملا سفت شود. بعد از این مدت قالب را از یخچال خارج می کنیم و روکا را در ظرف مورد نظر برمی گردانیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا