آشپزی

فوت و فن پخت شیرینی ناپلئونی + با طعم بهشتی در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم راز خوشمزگی پخت شیرینی ناپلئونیو راز خوشمزگی خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر پخت کلوچه های ناپلئونی

هنر پخت کلوچه های ناپلئونی و راز خوشمزه شیرینی های خانگی ناپلئونی که در سایت روزیانو امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

شیرینی ناپلئونی یکی از پرطرفدارترین خامه هاست و به دلیل تنوع شکلی که دارد در ویترین های شیرینی پزی دیده می شود. این خمیر فرانسوی از چند لایه خمیر هزله و خامه یا خامه مخصوص درست می شود. هر لایه از این خمیر را با خامه و تکه های خمیر پف کرده یا شکلات رنده شده پر کرده و با پودر کاکائو و پودر قند و پسته می پاشیم.

شیرینی ناپلئونی اصالتاً فرانسوی نیز از شیرینی های محبوب ایرانیان است. ماده اصلی این شیرینی خمیر هزارلا است که لایه های ترد و شکننده را به آن اضافه کرده و سپس با خامه پر می کنند. شاید پخت این دسر پیچیده به نظر برسد، اما با رعایت یک دستور ساده و رعایت نکات کلیدی می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کرده و از مهمانان خود سرو کنید.

مواد لازم برای پخت شیرینی ناپلئونی

رب هزارلا: 1 بسته

خامه قنادی: 200 گرم

پودر قند: به میزان لازم

پودر پسته: به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

برای تهیه این نوع خمیر ابتدا خمیر هزاره را از یخچال خارج کرده و بگذارید کمی گرم شود اما مواظب باشید که یخ آن را کاملا یخ نزنید. سپس خمیر را از بسته خارج کرده و به طور یکنواخت روی میز پهن کنید. برای تهیه شیرینی ناپلئونی نیازی به چرخاندن خمیر نیست. به سادگی خمیر را با کاتر برش دهید تا یکدست و یکدست شود.

سپس خمیر را از وسط نصف کرده و هر دو قسمت را در سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید. برش های نازکی که از خمیر بریده اید را روی سینی فر قرار دهید تا بپزند.

حالا ورقه پخت را در فر قرار دهید. برای اینکه سطح خمیر طلایی شود آنها را به مدت 20 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید.

پس از پخت خمیر هازلار و تهیه آن، اجازه دهید کاملا خنک شود. باید مراقب باشید که خمیر بسیار شکننده باشد و از اشکال آسیب پذیر آن بهره ببرید.

در این مرحله از طرز تهیه خمیر ناپلئونی، لایه های خمیر را جدا کنید. برای اطمینان از چسبندگی بهتر لایه ها به یکدیگر، سطح خمیر هازلار را که کمی پف کرده است با چاقو صاف کنید.

حالا به مقدار مورد نظر خامه را به لایه های کیک اضافه کنید و کنار هم در سینی بچینید. تعداد لایه ها بستگی به ذائقه شما دارد اما بهتر است بیشتر از سه لایه نگذارید تا راحت غذا بخورد. سپس اضافه های خمیر از قبل پخته شده را خرد کرده و با پودر قند مخلوط کنید، سپس این مخلوط را به طور یکنواخت روی سطح کلوچه ها بپاشید. برای جلوگیری از پخش شدن پودرها، بهتر است یک لایه خامه روی سطح کلوچه ها قرار دهید.

در مرحله آخر شیرینی ها را در ظرف مورد نظر قرار دهید و روی آنها را با پودر پسته تزئین کنید. آنها را در یخچال بگذارید تا رطوبت خامه از لایه های خمیر خارج شود.

هنر پخت کلوچه های ناپلئونی

هنگام تهیه شیرینی ناپلئونی خانگی به نکات زیر توجه کنید تا یک کلوچه خوشمزه و لذیذ برای سرو تهیه کنید:

بعد از پخت ابتدا دو طرف خمیر برش خورده را پودر کنید و سپس روی سطح کیک بپاشید.

بین لایه های خمیر می توانید به جای خامه از مربا یا مربا استفاده کنید.

به دلیل ترد و شکننده بودن این خمیر، هنگام برش حتما از یک چاقوی دندانه دار بسیار تیز استفاده کنید تا از تبدیل شدن خمیر به پودر جلوگیری کنید.

قبل از قرار دادن خمیر هازلار در فر، حتما آن را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا