آشپزی

فوت و فن کوکو سیب زمینی + با طعم بهشتی در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم راز خوشمزگی کوکو سیب زمینیو راز خوشمزگی خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر سیب زمینی و نارگیل

سیب زمینی فوت و فون کوکو و راز کاکائوی خوشمزه سیب زمینی که در سایت روزیانو امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

برای تهیه کوکوی ساده و خوشمزه سیب زمینی می توانید از روش زیر استفاده کنید:

ابتدا سیب زمینی ها را شسته و پوست آن را تمیز می کنیم. سپس آنها را رنده یا خرد کنید و در ظرفی بریزید.

تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و با نمک، فلفل و زردچوبه (در صورت تمایل) مزه دار کنید.

مخلوط تخم مرغ را به سیب زمینی های رنده شده اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیر نرمی به دست آید.

در یک ماهیتابه یا ماهیتابه، کمی روغن داغ کنید و خمیر سیب زمینی را در دیسک های صاف قرار دهید.

دو طرف دیسک ها را سرخ کنید تا طلایی و شفاف شوند. این معمولاً 3-4 دقیقه در هر راه طول می کشد.

پس از سرخ شدن نارگیل ها، آن ها را روی کاغذ جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

حالا پنکیک سیب زمینی را روی سرور بگذارید و می توانید آنها را با سبزیجات تازه، نان خرد شده یا سس دلخواه سرو کنید.

به یاد داشته باشید که به راحتی می توانید مواد افزودنی دیگری مانند پیاز رنده شده، ادویه های مورد علاقه خود، جعفری یا ترخون خشک را به این دستور ساده سیب زمینی نارگیلی اضافه کنید. همچنین اگر مقدار بیشتری کبرا برای تهیه کوکوی ساده و خوشمزه سیب زمینی می خواهید، می توانید از روش زیر استفاده کنید:

ابتدا سیب زمینی ها را شسته و پوست آن را تمیز می کنیم. سپس آنها را رنده یا خرد کنید و در ظرفی بریزید.

تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و با نمک، فلفل و زردچوبه (در صورت تمایل) مزه دار کنید.

مخلوط تخم مرغ را به سیب زمینی های رنده شده اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید.

در ماهیتابه یا ماهیتابه کمی روغن داغ کنید و خمیر سیب زمینی را در دیسک های صاف قرار دهید.

دو طرف دیسک ها را سرخ کنید تا طلایی و شفاف شوند. معمولاً 3-4 دقیقه در هر راه طول می کشد.

پس از سرخ شدن نارگیل ها، آن ها را روی کاغذ روغنی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

حالا پنکیک سیب زمینی را روی سرور بگذارید و می توانید آن ها را با سبزیجات تازه، نان خرد شده یا با سس دلخواه سرو کنید.

توجه داشته باشید که می توانید هر افزودنی دیگری را که دوست دارید به این دستور ساده سیب زمینی و نارگیل اضافه کنید، مانند پیاز رنده شده، ادویه های مورد علاقه، جعفری یا ترخون خشک. به علاوه، اگر حجم کوکومی بیشتری می‌خواهید، می‌توانید به راحتی هر نوع افزودنی دیگری که دوست دارید به این روش ساده سیب‌زمینی و نارگیل اضافه کنید، مانند پیاز رنده شده، ادویه‌های مورد علاقه‌تان، جعفری یا ترخون خشک. همچنین اگر کاکائو بیشتری می خواهید، می توانید تعداد سیب زمینی و تخم مرغ را افزایش دهید.

عناصر

3 عدد سیب زمینی بزرگ
یک عدد تخم مرغ (سفیده و زرده را مخلوط کنید)
نصف لیوان آرد سفید
نصف قاشق چایخوری گشنیز یا نعناع خرد شده (اختیاری)
یک حبه سیر (خرد شده)
2 قاشق کره
2 قاشق غذاخوری روغن
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه کاکائو سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و پوست بگیرید. سپس سیب زمینی ها را به اندازه مناسب رنده کرده و در یک کاسه شیشه ای بریزید. تخم مرغ، آرد، سیر رنده شده، گیاهان معطر (مانند ترخون یا مرزه)، نمک و فلفل را به سیب زمینی ها اضافه کنید. با قاشق همه مواد را خوب مخلوط کنید.

ماهیتابه ای آماده کنید و داخل آن روغن و کره بریزید. تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و صبر کنید تا روغن و کره داغ شود و کره از بین برود. سپس مخلوط سیب زمینی را به صورت دایره های کوچک داخل تابه بریزید. سطح آن را با پشت قاشق صاف کنید و طرف دیگر آن را سرخ کنید. اگر مقدار روغن ذکر شده کافی نیست می توانید کمی روغن و کره اضافه کنید. کره می تواند طعم و عطر خاصی به کاکائو بدهد.

وقتی نارگیل ها آماده شدند، می توانید یک بشقاب سالاد گوجه فرنگی و خیار را در کمال تعجب مهماندار آماده کنید. اگر خیار ندارید می توانید مقداری گوجه فرنگی را بشویید و ریز خرد کنید. سپس آنها را با چند قطره لیموترش مزه دار کنید.

نکاتی برای پختن سیب زمینی نارگیلی

برای پخت این غذا از دو طعم شیرین و خوش طعم استفاده می شود. برخی از مردم از کاکائو سیب زمینی که با افزودن سیب زمینی پخته و شهد تهیه می شود لذت می برند، در حالی که برخی دیگر از سیب زمینی خام و نمک استفاده می کنند.

با افزودن موادی مانند هل، دارچین، گردو، گوشت چرخ کرده یا حتی قارچ سرخ شده می توانید تنوع بیشتری به نارگیل پخته شده با سیب زمینی بدهید. این مواد اضافی می توانند شیرینی و طعم خاصی به کاکائو ببخشند.

کاکائویی که با سیب زمینی خام و نمک درست می شود طعم متفاوتی دارد و معمولا ساده تر است. این نوع کوکو را می توان با سبزیجات خرد شده مانند ترخون، ریحان یا گشنیز همراه کرد تا طعم آن متنوع تر شود.

استفاده از مواد اضافی و انواع سبزیجات در سیب زمینی کوکو می تواند طعمی منحصر به فرد به آن بدهد و یک تجربه غذایی لذت بخش ایجاد کند. هر یک از این انواع را می توان بر اساس ترجیحات شما و دسترسی به مواد اضافی انتخاب کرد.

راز لذت های کاکائوی سیب زمینی

در منطقه اصفهان این غذا را به «کوکو کندی» می شناسند و روی آن شهد می ریزند. برای تهیه و پخت این غذا به نکات زیر توجه کنید:

اگر می خواهید نارگیل را با سیب زمینی خام درست کنید، می توانید مرغ پخته خرد شده یا سبزی های معطر را اضافه کنید. البته توصیه می شود این مواد را به مخلوط کاکائو با سیب زمینی پخته اضافه نکنید.

گاهی اوقات کاکائو پس از پخت ترک می‌خورد و ممکن است در حین جابجایی بشکند. دلیلش هم کم بودن تخم مرغ هست ولی باید مواظب باشید زیاد استفاده نکنید چون بافت کاکائو رو از بین میبره و حالت پف دار و کف دار میکنه.

برخی افراد پیاز خام را به نارگیل سیب زمینی اضافه می کنند. برای جلوگیری از از بین رفتن بافت منسجم نارگیل، توصیه می شود هنگام اضافه کردن آب پیاز آن را بنوشید. همچنین در مصرف پیاز زیاده روی نکنید زیرا باعث کاکائو می شود.

ضخامت مناسب برای کاکائو بین 0.5 تا 2 سانتی متر است. البته می توانید ضخامت آن را به سلیقه خود تغییر دهید. غلیظ بودن بیش از حد باعث پخته نشدن کاکائو می شود و ضخامت بسیار نازک باعث خشک شدن و حتی سوختن آن می شود.

به غیر از نعناع یا گشنیز که در دستور تهیه این غذا ذکر شده است، استفاده از نعناع تازه یا ریحان تازه و حتی آویشن خشک توصیه می شود. این روش باعث می شود که طعم کاکائو به شکلی منحصر به فرد بیان شود.

اگر مایه کاکائو با اضافه کردن تخم مرغ یا پیاز شل شده است، بهتر است کمی آرد سیب زمینی به آن اضافه کنید تا قوام لازم به دست آید.

ادویه ای که در پخت این غذا باید به آن توجه کنید فقط زعفران در کوکوی شیرین و زعفران و زردچوبه در کاکائو شور است.

با رعایت این نکات و توصیه ها می توانید کوکوی خوشمزه و خوش رنگ تهیه کرده و لذت ببرید.

برای سفت شدن نارگیل سیب زمینی راه حل ریزش نارگیل سیب زمینی راز خوش طعم بودن نارگیل سیب زمینی دلیل ریزش نارگیل سیب زمینی سایت جلوگیری از جذب کاکائو سیب زمینی نارگیل چیکار کنم کاکائو سیب زمینی و چگونه از آن جلوگیری کنیم سایت، علت از بین رفتن کاکائو سیب زمینی در روغن، چگونه از از بین رفتن کاکائو سیب زمینی جلوگیری کنیم.

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی نارگیلی

برای تهیه پیتزا سیب زمینی نارگیلی ابتدا باید سیب زمینی ها را بجوشانید و له کنید. سپس سایر مواد را به سیب زمینی ها اضافه کنید تا مخلوط کاکائویی درست شود. برای تهیه سس نارگیل، پنیر پیتزا، فلفل دلمه ای خرد شده، قارچ، ذرت آب پز و مقداری هویج پخته شده خرد شده را اضافه کنید.

سپس کف سینی فر را چرب کرده و مخلوط کاکائو را داخل آن بریزید و صاف کنید. فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و 30 دقیقه صبر کنید تا مغز پخته شود. اگر می خواهید پیتزای نارگیلی سیب زمینی را در تابه بپزید، مواد را در تابه ای با روغن داغ بریزید و پس از سرخ شدن از یک طرف نارگیل را برگردانید.

در مرحله بعد حرارت را کم کرده و کوکو را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی حرارت خیلی ملایم قرار دهید تا کاملا بپزد. در نهایت آن را سرو کنید.

نکات طلایی کاکائو، سیب Zemanii

برای اینکه نارگیل ترد و کرکی داشته باشید، ابتدا باید تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بزنید تا کاملا یکدست شوند. سپس تخم مرغ ها را به مخلوط کاکائو اضافه کنید.

برای افزایش حجم کاکائو می توانید ½ قاشق چایخوری بیکینگ پودر را به مواد کاکائو اضافه کنید.

افزودن سیر یا پودر سیر اختیاری است و می توانید این ماده را حذف کنید.

برای افزایش طعم کاکائو سیب زمینی می توانید مقداری جعفری، پودر ریحان، نعناع خشک، آویشن خشک یا پیازچه تازه و ساطوروری خرد شده را به مخلوط کاکائو اضافه کنید.

استفاده از زعفران راز رنگ زیبای کاکائو سیب زمینی است. می توانید کمی زعفران آماده به مواد اضافه کنید تا رنگ کاکائویی زیبایی به سیب زمینی بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا