آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کیک آلبالو در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه پای گیلاس

پای آلبالو یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه پای گیلاس بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با

مواد لازم پای آلبالو
تخم مرغ 4 عدد
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
قند 1 لیوان
شیر نر ⅓ لیوان
روغن مایع ¾ لیوان
پودر خمیرمایه 2 قاشق غذاخوری
ارد 2.5 لیوان
نمک نوک یک قاشق چای خوری
گیلاس 1 لیوان

طرز تهیه پای گیلاس

مرحله اول

برای تهیه کیک آلبالویی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا فر کاملا داغ شود. سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی ریخته و با همزن برقی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

بعد از 5 تا 7 دقیقه که مخلوط تخم مرغ حالت کرمی و کشدار پیدا کرد، هم زدن را متوقف می کنیم. سپس شیر و روغن مایع را به کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

سطح سوم

در مرحله بعد آرد را به همراه بیکینگ پودر و نمک در صافی ریخته و 3 بار الک می کنیم و در 2 مرحله به ظرف اضافه می کنیم و با لیسک با حرکات دایره ای هم می زنیم تا بافت خمیر کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله داخل قالب مورد نظر را با کمی روغن جدا کننده چرب می کنیم. حالا آلبالوها را می شوییم و هسته آن را جدا می کنیم سپس روی حوله می گذاریم و اجازه می دهیم رطوبت اضافی را بگیرد.

مرحله پنجم

در مرحله بعد آلبالوها را با کمی آرد مخلوط کرده و سپس یک لایه مایه کیک را در قالب بریزید. حالا مقداری از آلبالوهای آغشته به آرد را روی مایه کیک بمالید و دوباره روی آنها را با مایه کیک بپوشانید.

مرحله ششم

در این مرحله این مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد را تمام کنیم. حالا قالب را چند بار محکم روی سطح کار میکوبیم تا هوای اضافی بین خمیر کیک گرفته شود سپس قالب را در طبقه مرکزی فر قرار میدهیم.

مرحله هفتم

سپس اجازه دهید کیک به مدت 35 دقیقه در فر بماند تا کاملا بپزد. در نظر داشته باشید که در 30 دقیقه اول پخت به هیچ عنوان در فر را باز نکنید زیرا پفک خوابیده و فرو می رود.

مرحله هشتم

بعد از این مدت برای اطمینان از پخته شدن کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را داخل وسط کیک فرو کنید و آن را بردارید. اگر مایه کیک نچسبید کیک کاملاً پخته است سپس قالب را بردارید. فر

مرحله نهم

در مرحله بعد اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود و بعد از خنک شدن کیک را از قالب خارج می کنیم. روزیانو کیک را در ظرف مورد نظر می گذاریم و به سلیقه با آلبالو یا پودر قند تزئین می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا