آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه آش بلغور لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه آش بلغور در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه آش بلغور هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه سوپ بلغور

آش بلغور یکی از آش های خوشمزه و سنتی کشورمان است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سوپ بلغور بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
بلغور گندم 1.5 فنجان
لوبیاهای قرمز ½ فنجان
نخود ½ فنجان
عدس ½ فنجان
گوجه فرنگی 6 عدد
بادمجان 2 عدد
خاکستر سبزیجات 500 گرم
یک پیاز 1 قطعه بزرگ
عصاره پر یا آبگوشت کافی
زردچوبه، نمک و فلفل سیاه. کافی
روغن مایع، فلفل قرمز و پودر گوجه فرنگی کافی

طرز تهیه سوپ بلغور

مرحله اول

برای تهیه یک آش بلغور خوشمزه در ابتدای کار لوبیا قرمز و نخود را به همراه بلغور می شوییم و در دو کاسه جدا می گذاریم سپس به اندازه ای آب به ظرف اضافه می کنیم تا روی لوبیا و بلغور را کاملا بپوشاند.

مرحله دوم

حالا عدس ها را در ظرف جداگانه ای حاوی آب بریزید سپس بگذارید همه مواد به مدت 12 ساعت در آب بماند تا خیس بخورد. بعد از این مدت لوبیا و نخود و بلغور را آبکشی کرده و با آب در قابلمه می گذاریم.

سطح سوم

در مرحله بعد، قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید حبوبات و بلغور به مدت 3 ساعت در آب جوش بمانند تا کاملا پخته و نرم شوند. حالا بادمجان ها را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم سپس نگینی می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع به آن اضافه می کنیم سپس بادمجان را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سرخ شود. سپس پیاز را ریز رنده کرده و بادمجان های سرخ شده را از ماهیتابه خارج کنید.

مرحله پنجم

سپس پیاز را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز سبک و شیشه ای شود. وقتی پیاز شفاف شد، مقداری زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا بوی خامی آن از بین برود.

مرحله ششم

حالا گوجه ها را بشویید و پوست آن را جدا کنید سپس با رنده ریز رنده کنید. سپس پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه تفت دهید تا کاملا سرخ شود و آب اضافی آن خارج شود.

مرحله هفتم

در این مرحله سبزی ها (تره، گشنیز و جعفری) را شسته و سپس ریز خرد می کنیم. سپس ماهیتابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و بدون اضافه کردن روغن نباتی، آش سبزی را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله هشتم

وقتی آب اضافی سبزیجات خارج شد، کمی روغن به ماهیتابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا سبزیجات کاملا سرخ شوند. بعد از 3 ساعت که لوبیا و بلغور کاملا پخته شد، عدس و بادمجان را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله نهم

حالا مخلوط پوره گوجه فرنگی را به همراه آب آلو و سبزیجات سرخ شده به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید سپس اجازه دهید سوپ به مدت ۱ ساعت بپزد تا کاملا جذب شود. در 15 دقیقه آخر پخت، نمک سوپ را اندازه می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا