آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه نرگسی اسفناج ساده در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه نرگس اسفناج ساده

نرگس اسفناج یکی از غذاهای سنتی و باستانی ایرانی است که با دستور پخت های مختلفی می توان آن را تهیه کرد، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه نرگس اسفناج ساده بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
اسفناج 1 کیلوگرم
تخم مرغ 3 تکه
نعناع خشک 1 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
یک پیاز 2 عدد
سیر 3 قرص
نمک و فلفل سیاه کافی
زردچوبه و روغن کافی

طرز تهیه نرگس اسفناج ساده

مرحله اول

برای تهیه نرگس اسفناج خوشمزه ابتدا اسفناج را در آبکش بریزید و سپس با آب سرد خوب بشویید. سپس اسفناج را به قطعات درشت خرد کرده و همراه با 1 لیوان آب در قابلمه مناسبی بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت می گذاریم و اجازه می دهیم اسفناج کاملا بپزد و آب قابلمه را خارج کنیم. بعد از اینکه آب داخل قابلمه کاملاً کشیده شد و اسفناج ها پخته شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

سطح سوم

حالا پیاز را به صورت خلال های نازک و یکدست برش می دهیم سپس ماهیتابه مناسبی را روی حرارت قرار می دهیم و پیاز را به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم. پیاز را خوب تفت دهید تا سبک و شفاف شود.

مرحله چهارم

وقتی پیاز شفاف شد مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به ماهیتابه اضافه کنید و همراه با پیاز تفت دهید تا عطر ادویه ها بیرون بیاید. سپس سیر را در تابه رنده کرده و کمی تفت دهید تا رنگ سیر تغییر کند.

مرحله پنجم

در این مرحله نعنای خشک را به همراه رب گوجه فرنگی به تابه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود. سپس اسفناج را اضافه کرده و با سایر مواد مخلوط کنید.

مرحله ششم

حالا کمی روغن به ماهیتابه اضافه کنید و اسفناج ها را خوب تفت دهید تا سرخ شوند. سپس تخم مرغ ها را با کمی نمک به تابه اضافه کنید و در ظرف را ببندید تا کاملا بپزند. در آخر نرگس ها را با نان سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا