آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کیک تخته ای در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک تخته ای

کیک تخته ای یکی از کیک های بین المللی ساده و خوشمزه است که معمولا برای کیک های پایه مانند کیک تولد استفاده می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک تخته ای بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با

مواد لازم برای کیک.
آرد سفید 3 فنجان
تخم مرغ 6 عدد
قند 2 فنجان
وانیل ½ قاشق چای خوری
پودر هل ½ قاشق چای خوری
رنگ صورتی ¼ فنجان
پودر خمیرمایه 3 قاشق چایخوری
شیر داغ 1 فنجان
روغن مایع 1 فنجان
خلال بادام 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک تخته ای

مرحله اول

آماده کردن کیک خوشمزه در ابتدای کار مواد یخچال را 30 دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. بعد فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم

تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل و پودر هل در کاسه ای عمیق بریزید و با دور تند به مدت 7 دقیقه هم بزنید تا بافت مواد حجیم و رنگ آن کرمی شود. سپس شیر داغ را کم کم به کاسه اضافه کنید.

سطح سوم

در همین حین مواد را با دور تند همزن مخلوط می کنیم سپس روغن مایع و گلاب را به کاسه اضافه می کنیم و چند ثانیه هم می زنیم تا با بقیه مواد یکدست شود. سپس آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید.

مرحله چهارم

حالا ترکیب آرد و بیکینگ پودر را در دو مرحله به کاسه مواد اضافه کنید و با همزن یا کندترین همزن هم بزنید تا بافت خمیر کیک یکدست شود و همه گلوله های آرد کاملا باز شوند.

مرحله پنجم

قالب 30*40 سانتی متری را با روغن خوب چرب کنید سپس داخل آن کمی آرد بپاشید. در مرحله بعد قالب را برمیگردانیم تا آرد اضافی بریزد سپس مایه کیک را داخل قالب میریزیم.

مرحله ششم

قالب را چند بار روی سطح کار می زنیم تا خمیر کیک به طور یکنواخت داخل قالب پخش شود. بعد خلال بادام یا هر نوع مغزی که دوست داریم روی خمیر کیک پهن می کنیم.

توصیه: برای اینکه خلال بادام در کیک بماند و در حین پخت داخل کیک نرود، بهتر است با کمی آرد مخلوط کنید و سپس روی کیک بریزید.

مرحله هفتم

قالب را در فر قرار دهید و بگذارید کیک به مدت 45 تا 55 دقیقه بپزد. بعد از 45 دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم و اگر کاملا پخته شد از فر خارج می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا