آشپزی

فوت و فن لازانیا + راز اصلی خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ترفندها و فوت و فن لازانیا را در سال 1403 به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز یک لازانیا خوشمزه

راز خوشمزه بودن لازانیا و تکنیک لازانیا و اینکه وقتی لازانیا نچسبد چه کار کنیم روزیانوامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

لازانیا از آن دسته خوراکی هایی است که نمی توان آن را خوشمزه پخت! با استفاده از خمیری که برای تهیه لازانیا استفاده می شود، می توانید آن را با انواع مواد میانی ترکیب کنید. برای گرفتن لازانیا کاملا برشته و ترد می توانید آن را در فر تهیه کنید. علاوه بر این، می توانید لازانیا را روی حرارت گاز بپزید و حتی اگر خودتان قصد دارید لازانیا درست کنید، می توانید به سرعت دو عدد رول لازانیا را در توستر یا روی حرارت گاز تهیه کنید.

آشنایی با انواع لازانیا

دو نوع لازانیا خشک و از پیش پخته در بازار موجود است. لازانیا نوع دوم نیازی به پختن در آب جوش ندارد، یعنی کافی است کمی خیس بخورد و سپس مواد میانی را آماده کرده و داخل آن بریزید. هنگام پخت لازانیا بهتر است ابتدا آب را بجوشانید و سپس کمی نمک و چند قطره روغن به آب در حال جوش اضافه کنید. در نهایت ورقه های لازانیا را به آرامی در آب در حال جوش قرار دهید. استفاده از روغن از چسبیدن ورقه های لازانیا جلوگیری می کند.

محلول رنگ آمیزی لازانیا

اگر می خواهید لازانیا رنگ داشته باشد، می توانید کمی زردچوبه یا رنگ خوراکی در آب در حال جوش بریزید. با این کار لازانیا به رنگ زرد بسیار زیبا تبدیل می شود. البته اگر می‌خواهید رنگ آن شفاف‌تر شود، می‌توانید کمی زعفران تهیه کنید و به آب در حال جوش اضافه کنید.

با برندهای مختلف آشنا شوید

همیشه بهتر است دو نوع مختلف لازانیا را با هم نپزید، زیرا ممکن است برندهای مختلف زمان پخت متفاوتی داشته باشند. به همین دلیل اگر قصد دارید لازانیا زیاد درست کنید، حتما سعی کنید از ورقه های لازانیا از همان برند استفاده کنید.

لازانیا نمی چسبد

یکی دیگر از مشکلاتی که برخی از خانم های خانه دار هنگام پخت لازانیا دارند، چسبیدن ورقه های لازانیا به هم است. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است کمی روغن به آب در حال جوش اضافه کنید و همچنین با یک قاشق چوبی تمیز ورقه های لازانیا را به آرامی در آب در حال جوش هم بزنید تا نچسبند.

از خیس شدن لازانیا جلوگیری می کند

جوشاندن بیش از حد ورقه های لازانیا می تواند باعث خیس شدن آنها شود. اگر می خواهید لازانیا را با سس رقیق زیاد بپزید، بهتر است ورقه های لازانیا را کمی قوی تر بپزید. چون اگر زیاد بجوشد سریع تبدیل به خمیر می شود و ظاهرش خراب می شود.

لازانیا را آبکشی کنید

پس از پختن لازانیا، بلافاصله ورقه های لازانیا را در یک آبکش بزرگ قرار دهید و روی آنها آب سرد بریزید تا کاملا سرد شوند. با این کار ورقه های لازانیا به شکل اولیه خود باقی می مانند و بعد از پختن له نمی شوند. در نتیجه باعث زیبایی ظاهر غذا می شود.

محلول خشک کردن لازانیا

اگر زمان کافی دارید، پس از آبکشی ورقه های لازانیا، آنها را روی پارچه ای پهن کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. این روش مانند مرحله آبکشی در حفظ زیبایی و حالت اولیه ورقه های لازانیا موثر است.

برای تهیه لازانیا می توانید از انواع مواد میانی استفاده کنید اما توجه داشته باشید که تکه های گوشت یا کالباس باید اندازه مناسبی داشته باشند.

یک بسته کوچک ادویه مخصوص در اکثر بسته های لازانیا موجود است. حتما از این طعم دهنده استفاده کنید.

پیاز داخل لازانیا نباید به چشم بیاید. می توانید پیاز را خیلی ریز خرد کنید یا روی رنده درشت رنده کنید.

لازانیا را با حداقل مقدار روغن آماده کنید. لازانیا چرب به نظر نمی رسد.

طرز تهیه لازانیا، طرز تهیه لازانیا، چرا لایه های لازانیا جدا می شوند، مواد تشکیل دهنده لازانیا، چرا لازانیا از بین می رود، طرز تهیه لازانیا ساده، چرا لازانیا در فر خشک می شود

می توانید مواد میانی را با سس های مختلف مزه دار کنید.

اگر قصد استفاده از رب گوجه فرنگی را در میان مواد اصلی لازانیا دارید، حتما آن را سرخ کنید و از مقدار کمی رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

برای جلوگیری از آبکی شدن قارچ لازانیا، آنها را با حرارت زیاد سرخ کنید.

لازانیا را در ظرف پیرکس نچسب آماده کنید و قبل از ریختن مواد حتما کف و کناره ظرف را کمی چرب کنید.

به طور کلی در هر لایه کمی گوشت و سپس پنیر روی خمیر قرار می دهند. فقط روی آخرین لایه لازانیا رژیمی می توانید پنیر بگذارید.

مطمئن شوید اولین لایه (ته ظرف) که در بشقاب می ریزید مقداری سس سفید باشد و سپس لازانیا را روی آن بچینید.

برای تهیه لازانیا می توانید از پنیر پارمزان و گودا استفاده کنید.

هنگام تهیه سس حتما از کره تازه و شیر پاستوریزه استفاده کنید و روی حرارت ملایم آماده کنید تا نچسبد.

برای جلوگیری از خشک شدن لازانیا در فر می توانید ظرفی پر از آب در فر قرار دهید.

برای کباب کردن لازانیا کافیست 3 دقیقه آخر حرارت را روشن کنید.

اگر نمی خواهید لازانیا خیلی خشک شود، کناره های تابه را با سس بپوشانید.

برای ایجاد حالت چسبندگی و بافت بهتر در پنیر می توانید به مقدار مساوی پنیر پارمزان و موزارلا را با یک تخم مرغ و کمی نمک مخلوط کنید و در هر لایه از آن استفاده کنید.

برای جلوگیری از ریختن مواد از داخل لازانیا، خمیر را به شکل حصیر پهن کنید.

بعد از اینکه لازانیا را از فر خارج کردید، حتما بگذارید چند دقیقه خنک شود. در غیر این صورت، ممکن است از بین برود.

می توانید لازانیا را به صورت لقمه یا رول تهیه کنید. این روش برای تهیه ساندویچ و همچنین برای تهیه لازانیا گازی بسیار مفید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا