آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه حلوا ساگو در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه حلوای ساگو

حلوای ساگو یکی از انواع حلوای لذیذ عربی است که بافتی نرم، لطیف و سبک دارد و بسیار راحت و سریع تهیه می شود. می توانید از این حلوای خوش طعم که طرفداران زیادی دارد به عنوان یک میان وعده ساده و مقوی استفاده کنید. معرفی مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای ساگو در ادامه مطلب روزیانو سایت آموزشی. با

مواد لازم برای حلوای ساگو
ساگوی زمینی یک لیوان
قند 2 لیوان و نیم
رنگ صورتی 1 لیوان
روغن 3.4 لیوان
اب 5 لیوان
فشار دادن نصف قاشق چای خوری
زعفران فرآوری شده به مقدار مورد نظر
گردو به مقدار مورد نظر

طرز تهیه حلوای ساگو

مرحله اول

برای تهیه حلوای ساگو ابتدا ساگو را که نوعی نشاسته است آسیاب کنید تا پودر شود زیرا در این صورت کیفیت حلوا بهتر می شود سپس آن را در ظرفی بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. تا کاملا مخلوط شوند، بگذارید خیس بخورد.

مرحله دوم

سپس یک تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و سپس شکر را داخل آن بریزید و اجازه دهید شکرها شروع به آب شدن و کاراملی شدن کنند و شکرها را هر چند دقیقه یکبار هم بزنید تا شکرها نسوزند و همه شکرها آب شوند.

سطح سوم

سپس ساگوهایی را که در آب خیس کرده اید در مخلوط کن بریزید و سپس مقداری گلاب، آب هل و زعفران غلیظ به آن اضافه کنید و هم بزنید تا عطر گلاب، هل و زعفران در مخلوط پخش شود و رنگ زعفران نمایان شود. .

مرحله چهارم

وقتی شکرها در تابه کاملا ذوب شد، روغن را اضافه کرده و کاملا مخلوط می کنیم و سپس مخلوط ساگو را کم کم به مخلوط کارامل اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خوب ترکیب شوند، توجه کنید که بعد از افزودن ساگو، کارامل سفت می شود.

مرحله پنجم

سپس مخلوط مواد را با لیسک هم بزنید و دقت کنید حرارت کم باشد، وقتی مخلوط مواد یکدست و یکدست شد و همه مواد کاملا با هم ترکیب شدند، مخلوط به دست آمده بافتی صاف، کرمی و کاملا شفاف خواهد داشت. .

مرحله ششم

سپس مقداری پودر هل به حلوا اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با مواد مخلوط شود و عطر هل در مواد پخش شود سپس مقداری مغز دلخواه در حلوا بریزید، می توانید از گردو، پسته یا بادام و یا ترکیبی از آنها

مرحله هفتم

سپس گردو را با حلوا خوب مخلوط کنید تا به خوبی روی تمام قسمت های حلوا پخش شود سپس حلوای ساگو را در ظرف مناسبی بریزید و با خلال بادام، پودر پسته، پودر نارگیل، تکه های گردو، تکه های فندق و کنجد تزئین کنید. . . روزیانو حلوای ساگو را به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مقوی یا به عنوان یک دسر ساده و خوشمزه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا