آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه نان پنبه ای لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه نان پنبه ای در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه نان پنبه ای هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه نان پنبه ای

نان پنبه ای یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که بافتی بسیار نرم و لطیف دارد، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه نان پنبه ای بعدی با روزیانو با

مواد لازم برای نان پنبه ای
آرد شیرینی پزی 480 گرم
شیر سرد 300 گرم
مخمر خشک فوری 10 گرم
روغن مایع یا کره 40 گرم
قند 30 گرم
نمک ⅓ قاشق چایخوری

طرز تهیه نان پنبه ای

مرحله اول

آماده کردن نان پنبه ای خوشمزه در ابتدای کار آرد را 3 بار در ظرف نسبتا عمیقی الک می کنیم سپس بقیه مواد خشک شامل نمک و شکر و مایه خمیر را داخل کاسه می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس شیر سرد را به آرامی در 2 مرحله به ظرف حاوی مواد خشک اضافه کرده و به مدت 1-2 دقیقه خوب هم می زنیم سپس روغن مایع را به کاسه اضافه می کنیم و به ورز دادن ادامه می دهیم تا خمیر یکدست و یکدست شود.

سطح سوم

در مرحله بعد خمیر را ورز دهید و در کاسه چرب شده قرار دهید سپس با قلم مو آغشته به روغن خمیر را کمی چرب کنید تا خشک نشود سپس روی کاسه را با سلفون یا دستمال تمیز بپوشانید.

مرحله چهارم

حالا خمیر را به مدت 1 ساعت تا 1 ساعت و 30 دقیقه در محیط نسبتا گرم استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود و به 3 برابر برسد. پس از استراحت اولیه خمیر، روی سطح کار کمی آرد بپاشید.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را ورز می دهیم تا پف کند و هوا شود سپس آن را به چانه های کوچک و مساوی تقسیم می کنیم. حالا قالب مورد نظر را برداشته و با اسپری روغن جدا کننده چرب می کنیم.

مرحله ششم

حالا چینی های خمیر را به آرامی در قالب قرار دهید و روی قالب را با سلفون یا پارچه نخی تمیز بپوشانید و به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت در دمای محیط استراحت دهید تا حجم خمیر ۲ تا ۳ برابر شود.

مرحله هفتم

15 دقیقه قبل از استراحت دوم خمیر، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا داغ شود. بعد از این مدت تخم مرغ را در ظرف کوچکی می ریزیم و با چنگال هم می زنیم تا دیگر بافت آن کشک نشود.

مرحله هشتم

در این مرحله روی خمیر را با برس تخم مرغ می‌مالیم و کمی کنجد می‌پاشیم و قالب را در طبقه وسط فر قرار می‌دهیم تا نان به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزد.

مرحله نهم

در نظر داشته باشید که اگر فر برقی است فقط باید دمای پایین فر را روشن کنید تا نان نسوزد و کاملا بپزد. بعد از این مدت در صورت نیاز گریل را روشن کنید تا نان به مدت 2-3 دقیقه برشته شود تا طلایی و خوش رنگ شود.

مرحله دهم

سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید نان کمی خنک شود سپس با چاقو نان را از قالب خارج کرده و در سمت مورد نظر قرار دهید. در آخر نان را با نوتلا یا مربا سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا