آشپزی

فوت و فن پخت ماهی + با طعم بهشتی در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم راز خوشمزگی پخت ماهیو راز خوشمزگی خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر پختن ماهی

هنر پختن ماهی و راز ماهی خوشمزه و نکاتی برای پخت ماهی خوشمزه که در سایت روزیانو امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

بوی نامطبوع نشان دهنده سن ماهی است، زیرا ماهی تازه باید بی بو باشد. اگر فیله ماهی را از فروشگاه های زنجیره ای خریداری می کنید، فیله ها معمولا در بسته بندی های یکبار مصرف و در سلفون بسته بندی می شوند. برای تشخیص تازگی ماهی از طریق سلفون، سطح سلفون را با انگشت خود فشار دهید. گوشت ماهی باید سفت و بدون استخوان باشد.

همه چیز در مورد تشخیص ماهی

پوست ماهی باید براق و براق باشد. اگر قسمتی از پوست ماهی خراشیده شده است یا می توانید به راحتی پوست آن را با دست جدا کنید، بهتر است از خرید خودداری کنید. به آبشش ماهی نگاه کنید. رنگ آبشش ها باید قرمز روشن باشد. آبشش قهوه ای نشان دهنده سن ماهی است. علاوه بر این، چشمان ماهی نباید کدر یا فرورفته باشد. زیرا این نشان دهنده کمبود ماهی است.

آشنایی با طعم دهنده ماهی

برای از بین بردن بوی ماهی بهترین راه افزایش طعم و لذت آن است. یکی از روش های رایج این است که ماهی را در مخلوطی از پودر زعفران، زردچوبه، سیر، نمک و فلفل سیاه فرو کنید. این مخلوط را می توان به تنهایی یا با اضافه کردن آرد سفید استفاده کرد.

حقایق روغن سرخ شده را مزه دار کنید

به جای طعم دادن به ماهی، می توانید آن را با اضافه کردن روغن طعم دار کنید. برای این کار پس از گرم شدن روغن در تابه، برش های زنجبیل تازه یا نصف قاشق چایخوری زنجبیل پودر شده را به روغن اضافه کنید و سپس ماهی را در این روغن سرخ کنید. اگر از زنجبیل تازه استفاده می کنید، سه یا چهار دقیقه صبر کنید تا تکه های زنجبیل به روغن دم بکشد.

آشنایی با چاشنی و سرخ کردن ماهی

به سادگی، پس از برش ماهی به قطعات مورد نظر برای سرخ کردن، آن را با یک پارچه یا حوله تمیز از آب نمک تمیز و خشک کنید. در صورت تمایل می توانید چند قطره آبلیمو روی تکه های ماهی بپاشید. سپس تکه های ماهی را در آرد بریزید تا یک لایه نازک آرد روی سطح ماهی داشته باشید. سپس تکه های ماهی را در تابه بریزید و روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید.

حقایق دیگری برای مزه دار کردن و سرخ کردن ماهی.

تکه های ماهی را پس از نمک زدن، در آرد بغلتانید و سپس در مخلوط تخم مرغ فرو کنید. زرده تخم مرغ را با تخم مرغ تهیه می کنند و با کمی نمک مخلوط می کنند. پس از آغشته شدن سطح ماهی به مخلوط تخم مرغ، آن را به طور یکنواخت در آرد سوخاری اضافه کرده و در تابه تفت دهید. در صورت تمایل می توانید کمی زعفران به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید.

هنر پختن ماهی

برای بررسی تازگی ماهی می توانید آن را در ظرف مناسبی بریزید و آب کافی بریزید سپس ماهی را در این آب قرار دهید. اگر ماهی در آب شناور باشد، نشانه طراوت آن است. اما اگر ماهی در ته ظرف فرو رفت، ممکن است مدت زیادی از صید آن گذشته باشد.

برای اینکه ماهی هنگام تمیز کردن از دستتان لیز نخورد، قبل از قرار دادن ماهی روی تخته کار، روی تخته را کمی نمک بپاشید. سپس ماهی را روی تخته بگذارید و به راحتی تمیز کنید.

برای بهتر شدن طعم ماهی منجمد می توانید فیله های منجمد را در شیر قرار دهید تا به آرامی در شیر یخ بزنند. این باعث می شود ماهی طعم یخ زده را از بین ببرد و طعم بهتری به آن بدهد.

برای طعم دادن به ماهی، می توانید فیله ها را قبل از سرخ کردن در مخلوطی از آرد، زردچوبه، ادویه ماهی، نمک و فلفل بغلتانید. سپس آنها را در روغن سرخ کنید.

برای جلوگیری از ریزش ماهی در حین پخت می توانید کمی سرکه و نمک به آب در حال جوش اضافه کنید و ماهی را در آن بپزید.

برای جلوگیری از جدا نشدن پوست ماهی هنگام سرخ کردن، ابتدا قسمت بدون پوست را در روغن سرخ کنید و سپس قسمت را با پوست ماهی سرخ کنید تا جدا شود.

برای طبخ ماهی شور می توانید از گوشت ماهی شکم پر یا سرخ شده استفاده کنید. این باعث می شود که گوشت ماهی نرم شود. توجه کنید که پشت ماهی را باز کنید تا پر شود.

ترکیبی از زعفران، نمک، فلفل سیاه و سرکه از بهترین طعم های گوشت ماهی است.

برای جلوگیری از چسبیدن پوست ماهی به سینی فر می توانید از بشقاب سیلیکونی یا سینی تفلون استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید سینی را با روغن چرب کنید و کمی آرد سمولینا یا آرد سوخاری بپاشید.

برای از بین بردن بوی ماهی از دستان خود می توانید دست های خود را با محلول سرکه و آب یا آب و نمک بشویید.

آشنایی با انواع روش های طبخ ماهی.

روش سرخ کردن: تقریبا همه ما دوست داریم ماهی را سرخ کنیم. اما به خاطر داشته باشید که آرد سوخاری در تماس با حرارت پخت و پز در مدت زمان کوتاهی بسوزد و روغن زیادی را جذب کند. بهتر است ماهی را چند دقیقه قبل از پایان پخت در تابه بگذارید تا بخار حاصل به جدا شدن پودر سوخاری از ماهی کمک کند. علاوه بر این، برای افزایش ارزش غذایی و طعم دادن، می توانید گوشت ماهی را نیم ساعت قبل با مخلوط آبلیمو، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر خیس کنید.

روش تنوری و کباب کردن: این دو روش روش های خوبی برای پخت ماهی هستند که علاوه بر ایجاد طعم دلچسب، ارزش غذایی ماهی را نیز حفظ می کنند. از آنجایی که ماهی کبابی در آب آن پخته می شود، ارزش غذایی بالاتری نسبت به ماهی آب پز و سرخ شده دارد. اما اگر این روش باعث سوختگی پوست ماهی می شود، از مصرف آن خودداری کنید و بهتر است از روش هایی استفاده کنید که پوست ماهی را کمتر لمس کند. علاوه بر این می توانید از فر برای پخت ماهی به روش تنوری استفاده کنید تا با روغن کمتری بپزد.

روش های جوشاندن و بخارپز کردن: این دو روش اغلب ترجیح داده نمی شوند زیرا می توانند بوی ماهی به جا بگذارند. با این حال، بخارپز کردن یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ مواد مغذی ماهی در نظر گرفته می‌شود، زیرا با آب در تماس نیست. برای جلوگیری از بوی مزه، می توانید با این روش گوشت ماهی را با استفاده از موادی مانند سیر، فلفل سیاه، هویج و قارچ بجوشانید و از برخی سبزیجات معطر مانند نعناع، ​​گشنیز یا جعفری استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید با اضافه کردن آب لیمو یا آب پرتقال تازه، طعم ماهی را بهبود ببخشید.

روش سرخ کردن: روش سرخ کردنی به دلیل طعم لذیذش محبوب است. اما این روش باعث افزایش کالری و کاهش ارزش غذایی ماهی به خصوص امگا 3 می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا