آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه مسقطی لاری لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه مسقطی لاری در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه مسقطی لاری هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه لاری مسقطی

مسقطی لاری یکی از دسرهای لذیذ و قدیمی ایرانی است که با دستور پخت های مختلف درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل مرحله به مرحله طرز تهیه مسقطی لاری در ادامه مطلب روزیانو با بودن

مواد لازم برای لاری مسقطی
نشاسته گل یا گندم 1 لیوان
قند 1 لیوان
اب 5 لیوان
کره 50 گرم
روغن مایع ½ فنجان
زعفران غلیظ آماده شد ⅓ لیوان
رنگ صورتی 1 لیوان
خلال بادام ⅔ لیوان

طرز تهیه لاری مسقطی

مرحله اول

برای تهیه مسقطی لاری لذیذ در ابتدای کار نشاسته و شکر را در دو ظرف جداگانه ریخته سپس به هر کدام دو و نیم لیوان آب اضافه می کنیم. حالا مخلوط آب و نشاسته را خوب با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا مخلوط آب و شکر را در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید سپس اجازه دهید ذرات شکر کاملا حل شود. در نظر داشته باشید که کافی است آب را بدون جوشاندن گرم کنید.

سطح سوم

سپس مخلوط نشاسته را به قابلمه اضافه کنید و مدام هم بزنید تا بوی خامی نشاسته ذرت از بین برود و به قوام فرنی برسد. وقتی نشاسته غلیظ شد، کره و روغن مایع را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا مدام هم می زنیم تا مواد مخلوط شوند. وقتی مواد یکدست شد گلاب و زعفران غلیظ آماده شده را به قابلمه اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا مسقطی از کناره های قابلمه جدا شود.

مرحله پنجم

بعد از 45 دقیقه که از دیواره های قابلمه جدا شد بادام های خلال شده را به قابلمه اضافه کنید و 10 دقیقه تفت دهید تا بوی خامی خلال بادام از بین برود و سپس مسقطی را در سینی بریزید.

مرحله ششم

حالا مسقط را در دمای اتاق استراحت می دهیم تا کاملا سفت شود. وقتی مسقطی آماده شد با چاقوی تیز به ابعاد دلخواه برش بزنید و در بشقاب مورد نظرتان بچینید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا