آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه حلوای عربی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه حلوای عربی

حلوای عربی همان طور که از نامش پیداست یکی از حلواهای سنتی و خوشمزه کشورهای عربی است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه حلوای عربی بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم حلوای عربی.
آرد قنادی 4 فنجان
پودر شیر 2 فنجان
کره 50 گرم
کره محلی 1 قاشق چایخوری
مواد لازم برای شهد حلوا.
قند 4 فنجان
پودر هل 2 قاشق چایخوری
زعفران فرآوری شده 5 قاشق چایخوری
رنگ صورتی 3 قاشق چایخوری
اب 2 فنجان

طرز تهیه حلوای عربی

مرحله اول

آماده کردن حلوای خوشمزه عربی ابتدا قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس آب و شکر را به قابلمه اضافه می کنیم. بعد مخلوط می کنیم و زعفران را به همراه گلاب به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا که شکر حل شد، پودر هل را اضافه کرده و مخلوط کنید. بعد وقتی شهد به جوش آمد حرارت را خاموش می کنیم و سپس می گذاریم کاملا خنک شود. حالا آرد را با پودر شیر مخلوط می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط آرد و پودر شیر را 3 بار الک می کنیم. حالا یک قابلمه جداگانه روی حرارت می گذاریم سپس مخلوط آرد شیرینی پزی و پودر شیر را اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا آرد نسوزد.

مرحله چهارم

به هم زدن آرد ادامه می دهیم تا خامی آرد به خود گرفته و تغییر رنگ دهد. بعد وقتی آرد تغییر رنگ داد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و دوباره الک کنید، سپس داخل قابلمه بریزید.

مرحله پنجم

در این مرحله دوباره قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و کره را به همراه روغن محلی به آرد اضافه می کنیم و به طور مداوم هم می زنیم تا خمیر یکدستی به دست آید. بعد قابلمه را از روی حرارت برمیداریم.

مرحله ششم

حالا شهد خنک شده را کم کم به حلوا اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا حلوا جمع شود. در مرحله بعد این حلوای خوشمزه را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با خلال پسته تزئین می کنیم و سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا