آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه شیرینی پای آلبالو در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه پای گیلاس

پای آلبالو یکی از دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با دستور پخت های مختلف درست می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پای آلبالو با ما همراه باشید روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای پای آلبالو
تخم مرغ 3 تکه
روغن مایع ½ فنجان
شیر نر ½ فنجان
قند 1 فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
وانیل ½ قاشق چای خوری
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
ارد 2 فنجان
گیلاس کافی

طرز تهیه پای گیلاس

مرحله اول

برای تهیه پای آلبالو خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا فر کاملا داغ شود. سپس تخم مرغ ها را با شکر و وانیل در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه با دور تند هم بزنید تا مخلوط تخم مرغ حالت کرمی و کشدار پیدا کند. سپس شیر و روغن مایع را به کاسه اضافه کنید و با همزن برقی به مدت 30 ثانیه هم بزنید.

سطح سوم

در این مرحله آرد را به همراه بیکینگ پودر و نشاسته ذرت در الک ریخته و 3 بار الک می کنیم و سپس کم کم به ظرف اضافه می کنیم و با لیسک با حرکات دایره ای هم می زنیم تا بافت خمیر یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا داخل قالب مافین را با کاغذ کادو بپوشانید و سپس دو سوم کاغذ را با خمیر پر کنید. بعد هسته آلبالوها را جدا کرده و به عنوان تزیین روی خمیر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید شیرینی ها به مدت 35 دقیقه در فر بمانند تا کاملا بپزند. بعد از این مدت سینی را از فر خارج کنید و بگذارید کلوچه ها کاملا خنک شوند.

مرحله ششم

وقتی شیرینی ها کاملا سرد شدند برای زیباتر جلوه دادن آن ها کمی پودر قند روی شیرینی ها الک می کنیم و در ظرف مورد نظر می گذاریم. در آخر پای گیلاس را با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا