آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کوفته تبریزی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کوفته تبریزی

پیراشکی تبریزی یکی از غذاهای لذیذ و پرطرفدار ایرانی است که اصل آن به شهر تبریز تعلق دارد، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کوفته تبریزی بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 8 نفر
گوشت 500 گرم
سینه مرغ 350 گرم
بابا 1 قطعه
یک پیاز 1 قطعه
برنج 1 لیوان
لپه ها 1 لیوان
تخم مرغ 1 قطعه
تند و تند 200 گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه کافی
مواد داخل کوفته.
پیاز داغ 4 قاشق غذاخوری
مهره 4 قاشق غذاخوری
زرشک 2 قاشق غذاخوری
آلو 16 عدد
مواد لازم سس کوفته
یک پیاز 2 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
عصاره مرغ یا گوشت 1 قطعه
زعفران آماده (اختیاری) کافی

طرز تهیه کوفته تبریزی

مرحله اول

آماده کردن کوفته مجلسی تبریزی ابتدا لپه را می شوییم سپس در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود. بعد یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و تا نیمه آن را با آب پر می کنیم و لپه ها را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت بگذارید و با کفگیر کف لپه ها را بردارید سپس اجازه دهید 2 ساعت بپزد. در مرحله بعد یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و تا نیمه آن را با آب پر می کنیم و سیب زمینی ها را در قابلمه می ریزیم.

سطح سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم سپس به مدت 1 ساعت اجازه می دهیم تا سیب زمینی ها کاملا بپزند. بعد یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و بعد برنج و 1 قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه دهید برنج به مدت 15 تا 20 دقیقه در آب خیس بخورد. بعد از این مدت یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب به نقطه جوش برسد سپس برنج شسته شده را آبکشی می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله برنج را همراه با نصف قاشق چایخوری نمک داخل آب جوش می ریزیم سپس اجازه می دهیم برنج در آبجوش بماند تا دانه های برنج کاملا پخته و نرم شوند. سپس برنج را آبکش کنید و اجازه دهید آب اضافی آن کاملا کشیده شود.

مرحله ششم

حالا بعد از 1 ساعت سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم سپس پوست آن را جدا می کنیم و می گذاریم کاملا خنک شود. حالا تره و مرزه را می شوییم سپس در صافی می گذاریم و آب اضافی آن را از سبزی خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سبزی ها را روی تخته گوشت می چینیم و سپس ریز خرد می کنیم. حالا که لپه ها کاملا پخت، قابلمه را از روی حرارت بردارید، سپس لپه ها را در آبکش بریزید و اجازه دهید آب اضافی آن کاملا کشیده شود.

مرحله هشتم

حالا گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم سپس در چرخ گوشت می ریزیم و در ظرف مربوطه چرخ می کنیم. بعد گوشت چرخ کرده را دوباره داخل چرخ گوشت می ریزیم و دو بار چرخ می کنیم. بعد پیاز را پوست می گیریم.

مرحله نهم

در این مرحله پیاز را ریز رنده کنید. سپس برنج پخته شده را به همراه لپه در چرخ گوشت ریخته و روی گوشت چرخ کرده چرخ می کنیم. در مرحله بعد سیب زمینی را به قطعات کوچک تقسیم کرده و در چرخ گوشت قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا سیب زمینی پخته شده را چرخ می کنیم سپس مرغ را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم و در چرخ گوشت می گذاریم سپس دوباره چرخ می کنیم. بعد پیاز رنده شده را داخل چرخ گوشت می ریزیم و روی کوفته ها چرخ می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مخلوط مواد کوفته را با دست ورز می دهیم تا یکدست و یکدست شوند. بعد نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را به مخلوط کوفته تبریزی اضافه می کنیم و ورز می دهیم و دوباره مواد کوفته را داخل چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا سبزی خرد شده را به همراه تخم مرغ به مواد کوفته اضافه کنید سپس ورز دهید تا مواد یکدست و یکدست شوند. حالا مواد داخل کوفته ها را آماده می کنیم. برای این کار یک کاسه را پر از آب می کنیم و سپس آلوها را داخل آن می ریزیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله اجازه می دهیم آلوها خیس شوند. در مرحله بعد پیاز را پوست بگیرید و به ورقه های نازک برش دهید. سپس یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن داخل آن بریزید و بلافاصله پیاز را اضافه کنید.

مرحله چهاردهم

حالا پیاز را تفت دهید تا طلایی و ترد شود. در مرحله بعد پوست گردو را جدا می کنیم سپس قلب گردو را به دو قسمت تقسیم می کنیم. بعد زرشک را می شوییم سپس در آبکش می گذاریم و می گذاریم آب آن کاملا کشیده شود.

مرحله پانزدهم

در این مرحله مقداری کوفته به اندازه یک پرتقال با دست برداشته سپس در دست باز کرده و به شکل کاسه در می آوریم. در مرحله بعد مقداری پیاز داغ و زرشک را داخل مواد میریزیم سپس یک عدد آلو و یک عدد گردو اضافه میکنیم.

مرحله شانزدهم

حالا با دست مواد رو جمع می کنیم، بعد با دست کاملا گرد می کنیم و با فشار منسجم می کنیم تا کوفته ها داخل سس باز نشه. به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود سپس کوفته ها را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفدهم

در این مرحله کوفته ها را در یخچال استراحت می دهیم. بعد از این مدت کوفته ها را از یخچال خارج می کنیم سپس ماهیتابه مناسبی را انتخاب می کنیم و روی حرارت زیاد می گذاریم سپس کمی روغن مایع داخل تابه می ریزیم.

مرحله هجدهم

حالا کوفته ها را کم کم در تابه می ریزیم و با حرارت زیاد سرخ می کنیم. وقتی تمام قسمت های کوفته کاملا سرخ شد، کوفته ها را از تابه خارج می کنیم و سپس سس کوفته را درست می کنیم. برای این کار پیاز را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید.

مرحله نوزدهم

در این مرحله یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز طلایی و سرخ شود. بعد رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و کاملا تفت می دهیم.

مرحله بیستم

حالا عصاره گوشت یا مرغ را به رب گوجه فرنگی اضافه کنید، سپس مخلوط کنید و 2 لیوان آبجوش اضافه کنید. در مرحله بعد اجازه دهید سس بجوشد سپس کوفته های تبریزی را به آرامی داخل سس بریزید و بگذارید بپزد.

مرحله بیست و یکم

روزیانو بعد از 1 ساعت که کوفته ها کاملا پخته شد، بشقاب مناسبی را انتخاب می کنیم سپس کوفته های تبریزی را در ظرف مورد نظر قرار می دهیم. در پایان کمی از مایه کوفته بریزید و با گردو و زرشک تزئین کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا