آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند

ترشی فلفل سبز تند یکی از چاشنی های خوشمزه و آسان ایرانی است که با دستور پخت های مختلف قابل تهیه است، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای ترشی فلفل سبز تند
فلفل سبز تند 500 گرم
سیر 6 عدد قرص
نعناع خشک 1 قاشق چایخوری
سرکه 1 لیوان
نمک 3 قاشق غذاخوری
اب 6 لیوان

طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند

مرحله اول

برای تهیه ترشی فلفل تند خوشمزه ابتدا فلفل ها را خوب بشویید و سپس در آبکش بگذارید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود. بعد فلفل ها را روی حوله تمیز می گذاریم تا کاملا خشک شوند.

مرحله دوم

در همین حین 6 فنجان آب در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و 3 قاشق غذاخوری نمک را به آب در حال جوش اضافه کنید.

سطح سوم

بعد از اینکه آب کمی خنک شد و ولرم شد فلفل سبز را که الان کاملا خشک شده به قابلمه اضافه می کنیم سپس یک بشقاب وارونه روی فلفل ها قرار می دهیم تا کاملا زیر آب فرو بروند.

مرحله چهارم

در نظر داشته باشید که اگر فلفل ها را به آب جوش اضافه کنیم، ترد خود را از دست می دهند و نرم می شوند. سپس فلفل ها را به مدت 8 ساعت در آب نمک می گذاریم و در آبکش می گذاریم.

مرحله پنجم

وقتی آب اضافی فلفل ها گرفته شد، آن ها را روی دستمال کاغذی قرار می دهیم تا خشک شوند. در مرحله بعد یک ظرف شیشه ای درب دار را خوب می شوییم سپس با دستمال کاملا خشک می کنیم تا رطوبت نداشته باشد.

مرحله ششم

در این مرحله فلفل ها را به لیوان اضافه می کنیم و سیر را به همراه نعنای خشک می چینیم. بعد سرکه را به همراه کمی نمک روی فلفل ها بریزید تا کاملا روی فلفل ها را بپوشاند.

مرحله هفتم

در نظر داشته باشید که اگر بخواهیم طعم تند سرکه را کم کنیم می توانیم نیمی از لیوان را با سرکه و بقیه را با آب جوش پر کنیم. روزیانو ظرف ترشی را به مدت 1 هفته تا ده روز در یخچال قرار دهید تا ترشی آماده شود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا