آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه کباب بره چینی لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه کباب بره چینی در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه کباب بره چینی هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه کباب بره چینی

اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و خاص هستید، طرز تهیه کباب بره چینی می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. این کباب یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید در خانه تهیه کنید و تجربه یک غذای دلپذیر را برای شما به ارمغان می آورد.

برای تهیه کباب بره، ابتدا گوشت بره بدون استخوان را به اندازه های مساوی برش می دهیم و با مواد ماریناد مانند ماست یونانی، سیر، زنجبیل، پاپریکا دودی، سرکه بالزامیک، سس سویا و پودر فلفل قرمز تند مخلوط می کنیم. بعد از یک شب سس در یخچال، گوشت ها را به سیخ کشیدیم و روی ذغال داغ تفت دادیم. در حین پخت، گوشت را چند بار با کره چرب کنید تا طعم بهتری پیدا کند. در آخر کباب داغ را سرو می کنیم.

محتویات اصلی مقدار
گوشت بره بدون استخوان 1 کیلوگرم
ماست یونانی 1/2 فنجان
سیر (ریز خرد شده) 3 قرص
زنجبیل تازه رنده شده 1 قاشق چایخوری چای
مواد دیگر مقدار
فلفل قرمز دودی 1 قاشق چایخوری چای
سرکه بازامیک 1 ساعت برای خوردن
سس سویا 1 ساعت برای خوردن
پودر فلفل قرمز تند 1/3 قاشق چایخوری چای
روغن زیتون 7 ساعت سوپ خوردن
کره ذوب شده 2 ساعت غذا خوردن

طرز تهیه کباب بره چینی

مرحله 1: آماده سازی گوشت

ابتدا باید گوشت بره را بدون استخوان تهیه کنید. اگر گوشت بدون استخوان در دسترس ندارید، می توانید خودتان گوشت را از استخوان جدا کنید. گوشت بره را به قطعات مساوی برش دهید تا در طول پخت به طور یکنواخت بپزند. بعد از برش، گوشت ها را خوب بشویید و در آبکش بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله 2: ماریناد را آماده کنید

گوشت چرخ کرده را در یک کاسه بزرگ بریزید. ماست یونانی، سیر چرخ کرده، زنجبیل رنده شده، پاپریکا دودی، سرکه بالزامیک، سس سویا و پودر فلفل قرمز تند را به گوشت اضافه کنید. همه مواد را به خوبی با گوشت مخلوط کنید تا تمام قسمت ها کاملا با مواد ماریناد آغشته شود. گوشت را حداقل یک شب در یخچال بگذارید تا مزه دار شود.

مرحله 3: آماده سازی زغال چوب

قبل از شروع کباب کردن، زغال را روی گریل روشن کنید و بگذارید کاملاً قرمز شود. این ممکن است 20 تا 30 دقیقه طول بکشد. گرمای یکنواخت زغال سنگ برای کباب کردن موثر بسیار مهم است.

مرحله چهارم: کباب ها را آماده کنید

گوشت های ترشی شده را از یخچال خارج کرده و ماریناد اضافی را از آن جدا کنید. گوشت ها را روی سیخ های فلزی یا چوبی بچسبانید. مطمئن شوید که گوشت ها به طور محکم روی سیخ قرار گرفته اند تا در حین پخت روی کباب پز نیفتند.

مرحله 5: کباب کردن زغال چوب

سیخ ها را روی ذغال داغ قرار دهید. با استفاده از کره آب شده، سر سیخ ها را چند بار در طول پخت چرب کنید. این کار باعث می شود سیخ ها خشک نشوند و طعم آن ها بهتر شود. سیخ ها را هر چند دقیقه یکبار بچرخانید تا از همه طرف به طور یکنواخت بپزند.

مرحله 6: سرو کنید

پس از پختن سیخ ها از دو طرف آن ها را از گریل خارج کرده و در ظرف سرو قرار دهید. کباب بره چینی را می توان با برنج پخته یا نان تازه و مقداری سبزیجات تازه میل کرد. نوش جان!

آموزش انواع کباب.

  • طرز تهیه کباب کتویه به روش هرمزگانی مرحله به مرحله
  • طرز تهیه کباب کازان ترکی یک غذای جدید و خوشمزه برای مهمانی
  • طرز تهیه ماست برشته؛ یک غذای سریع و خوشمزه با مرغ.
  • طرز تهیه لوح کباب خوشمزه; یک غذای مازندرانی خاص
  • طرز تهیه کباب مرغ کره ای به سبک بازاری خوشمزه و سنتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا