آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کوفته گوشت و قارچ

پیراشکی گوشت و قارچ یکی از غذاهای بین المللی خوشمزه است که اغلب به عنوان پیش غذا سرو می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کوفته گوشت و قارچ بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
گوشت چرخ کرده 300 گرم
یک پیاز 1 قطعه
قارچ 150 گرم
فلفل دلمه ای 1 قطعه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
پیتزای پنیری 200 گرم
نمک و فلفل سیاه کافی
زردچوبه و روغن کافی
مواد لازم خمیر پیراشکی
ارد 500 گرم
آب گرم 2 لیوان
قند 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع 4 قاشق غذاخوری
خمیر فوری 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری
بابا 1 عدد متوسط

طرز تهیه کوفته گوشت و قارچ

مرحله اول

آماده کردن کوفته گوشت و قارچ خوشمزه ابتدا خمیر پیراشکی را آماده می کنیم. برای این کار سیب زمینی ها را با 2 لیوان آب داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم تا کاملا بپزند.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید و کنار بگذارید. سپس آب، نمک، شکر، روغن مایع و مخمر فوری را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

سطح سوم

حالا سیب زمینی رنده شده را اضافه کنید و مخلوط کنید تا بافت مواد یکدست شود. در مرحله بعد آرد را روی مواد داخل کاسه به صورت کنترل شده الک می کنیم و با همزن یا قاشق چوبی مواد را هم می زنیم تا به شکل خمیر در بیاید.

مرحله چهارم

وقتی خمیر دیگر به دستتان نچسبید، آرد اضافه نکنید. بعد خمیر را کمی ورز می دهیم تا یکدست و یکدست شود سپس یک کاسه بزرگ را با روغن چرب می کنیم و خمیر را داخل آن می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی کاسه را با یک پارچه ضخیم یا سلفون می پوشانیم و به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت در اتاق استراحت می دهیم تا حجم خمیر دو برابر شود. در حین بالا آمدن خمیر می توانیم مواد میانی را آماده کنیم.

مرحله ششم

برای این کار پیاز را ریز خرد می کنیم و در ماهیتابه مناسبی با کمی روغن می ریزیم. بعد تابه را روی حرارت می گذاریم و پیاز را خوب تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در حین تفت دادن گوشت، مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا کاملا سرخ شود.

مرحله هشتم

در این مرحله قارچ و فلفل دلمه ای را به قطعات کوچک خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم سپس مواد را کمی تفت می دهیم تا قارچ و فلفل دلمه ای آب خود را آزاد کند. بعد درب قابلمه را می بندیم تا مواد به مدت 15 دقیقه در آب خودشان بپزند.

مرحله نهم

بعد از این مدت که آب وارد قابلمه شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید تا مواد خنک شوند. پس از آماده شدن خمیر آن را به سطح کار منتقل می کنیم سپس با وردنه به قطر نیم سانتی متر خمیر را باز می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله خمیر را با کاتر گرد یا دهانه لیوان به شکل گرد در می آوریم. سپس روی هر خمیر مقداری از مخلوط گوشت و مقداری پنیر پیتزا بریزید سپس یک طرف خمیر را روی مواد برگردانید و لبه های آن را با دست یا چنگال محکم کنید.

مرحله یازدهم

به همین ترتیب همه امپاناداها را آماده می کنیم. بعد یک ماهیتابه عمیق را روی حرارت می گذاریم و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم تا کوفته ها در حین سرخ شدن در روغن شناور شوند. حالا صبر می کنیم تا روغن خوب داغ شود.

مرحله دوازدهم

در این مرحله کوفته ها را داخل روغن می ریزیم و می گذاریم دو طرف کاملا سرخ شوند. در آخر با دستمال روغن اضافی کوفته ها را بردارید و در ظرفی بچینید و با سس دلخواه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا