آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر

مرغ شکم پر بدون پخت یکی از غذاهای اصیل و اصیل ایرانی است که با مواد اولیه و دستور پخت متفاوتی درست می شود. برای آموزش کامل مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر همراه باشید. روزیانو با بودن

مواد لازم برای مرینیت کردن مرغ
مرغ کامل 1 کیلو و 200 گرم
آب لیمو ترش 4 قاشق غذاخوری
یک پیاز 2 عدد
سیر 4 قرص
زعفران فرآوری شده کافی
نمک و فلفل سیاه کافی
فلفل قرمز و پاپریکا کافی
مواد لازم برای شکم مرغ
یک پیاز 1 قطعه
مهره ½ فنجان
زرشک 4 قاشق غذاخوری
رب انار 1 قاشق غذاخوری
آلو و برگ کافی
نمک و زردچوبه کافی
فلفل سیاه و پاپریکا کافی
مواد لازم برای سس
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
رب انار 1 قاشق غذاخوری
کره 20 گرم
آب جوش 4 لیوان
زعفران فرآوری شده کافی
نمک و فلفل سیاه کافی

طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر

مرحله اول

برای تهیه مرغ شکم پر بدون فر، مرغ را در ابتدای کار مزه دار کنید، برای این کار زعفران دم کرده را روی مرغ بمالید و آن را به مدت 2 دقیقه خوب ماساژ دهید تا مرغ زعفرانی شود.

مرحله دوم

حالا پیازها را ورقه های نازک خرد کرده و در ظرف مناسبی بریزید سپس مقداری زعفران آماده، آبلیموی تازه، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پاپریکا را به کاسه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

سطح سوم

در مرحله بعد سیر را ورقه ای خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد ماریناد را داخل شکم مرغ بریزید و مرغ را در ظرف مناسبی قرار دهید سپس بقیه مواد ماریناد را روی مرغ بریزید.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم سپس در یخچال می گذاریم و 12 تا 24 ساعت مرغ را استراحت می دهیم تا طعم ها به آن برسد. بعد از این مدت مواد میانی را آماده می کنیم.

مرحله پنجم

برای این کار پیاز را نگینی خرد کرده و یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید سپس کمی روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و بلافاصله بعد از گرم شدن پیازهای خرد شده را به تابه اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا نرم شود، سپس گردوی خرد شده را به همراه زرشک، رب انار و مقداری آلو، برگ بو، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پاپریکا به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم. کمی تا اجازه دهید مواد سرخ شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله پیاز را از داخل مرغ کاملا جدا کنید سپس شکم مرغ را کاملا با مواد میانی پر کنید و با نخ و سوزن آن را کاملاً بدوزید تا مواد خارج نشوند. بعد ران ها و بال های مرغ را کاملا با نخ ببندید تا در حین پخت باز نشوند.

مرحله هشتم

حالا بیایید سس را درست کنیم. برای این کار رب گوجه فرنگی، رب انار، کمی زعفران آماده، نمک و فلفل سیاه را به همراه ۲ لیوان آب جوش در ظرف مناسبی ریخته و مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

سپس یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و کمی روغن مایع به آن اضافه کنید. بعد مرغ ها را در تابه می گذاریم و خوب تفت می دهیم سپس قابلمه مناسبی انتخاب می کنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله دهم

حالا کره را به قابلمه اضافه کنید و مرغ شکم پر را در قابلمه بریزید سپس سس را به همراه مقداری آلو روی مرغ بریزید و باقی مانده آب جوش را به قابلمه اضافه کنید. بعد درب قابلمه را می بندیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مرغ را به مدت 1 ساعت و 30 دقیقه تا 2 ساعت می گذاریم تا کاملا بپزد و سس غلیظ شود. پس از این مدت مرغ را از قابلمه خارج کرده و در ظرف مورد نظر می گذاریم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا