آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه حلوای کاراملی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه حلوای کاراملی

حلوای کاراملی یکی از انواع حلواهای رنگارنگ ایرانی است که معمولا برای پذیرایی در مجالس تهیه می شود. برای آموزش کامل گام به گام طرز تهیه حلوای کاراملی به ادامه مطلب بروید. روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای حلوای کاراملی.
کره 100 گرم
روغن مایع ½ فنجان
ارد 1.5 لیوان
اجیل خرد شده ½ فنجان
مواد لازم برای شربت زعفران
قند ½ فنجان
اب ½ فنجان
زعفران فرآوری شده 2 قاشق غذاخوری
پودر هل ½ قاشق چای خوری
مواد تشکیل دهنده شربت کارامل
قند ⅔ لیوان
آب جوش ½ فنجان

طرز تهیه حلوای کاراملی

مرحله اول

برای تهیه یک حلوای کاراملی خوشمزه ابتدا باید شربت ها را تهیه کنیم. برای تهیه شربت کارامل ابتدا شکر را در قابلمه مناسبی می ریزیم سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر کاملا آب شود.

مرحله دوم

در این مرحله شکر را به آرامی تفت می دهیم تا کاراملی شود سپس آب جوش را به ماهیتابه اضافه می کنیم و مواد را به آرامی هم می زنیم تا شکر کاراملی شده حل شود و با آب جوش کاملا یکدست شود.

سطح سوم

حالا تابه را از روی حرارت بردارید و شروع به تهیه شربت زعفران کنید. برای این کار شکر و آب را در قابلمه مناسبی بریزید و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کاملا آب شود.

مرحله چهارم

بعد از آب شدن کامل شکر، پودر هل و زعفران آماده را اضافه کرده و بعد از چند جوش آمدن شربت، آن را از روی حرارت بردارید. سپس آرد را در ظرف مناسبی الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کره و روغن را به تابه اضافه کنید و مواد را به آرامی تفت دهید تا خامی آرد کاملا از بین برود. بعد از 20 دقیقه شربت ها را به تابه اضافه کرده و با سایر مواد مخلوط کنید.

مرحله ششم

ابتدا شربت زعفران را اضافه کنید و با آرد خوب مخلوط کنید تا یکدست شود سپس شربت کارامل را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا آرد کاملاً شربت را بگیرد.

مرحله هفتم

بعد از اینکه حلوا کمی با هم جمع شد، گردو را نیم کیلو اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا همه جای حلوا پخش شود. در آخر حلوا را در ظرف مورد نظر می ریزیم و به سلیقه خود تزئین می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا