آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کیک کنجدی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک کنجدی

کیک کنجدی یکی از انواع کیک های کافه تریا خوشمزه است که معمولا به عنوان میان وعده سرو می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک کنجدی بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای کیک کنجدی.
تخم مرغ 4 عدد
قند 1.5 لیوان
روغن مایع 1 لیوان
ماست 1 لیوان
پودر خمیرمایه 2.5 قاشق چایخوری
آرد قنادی 2 لیوان
کنجد 2 قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک کنجدی

مرحله اول

برای تهیه یک کیک کنجدی خوشمزه و ساده ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید کاملا گرم شود. در مرحله بعد روی قالب مورد نظر را با کاغذ گیاهی یا روغن جداکننده می پوشانیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها را با همان دمای شکر در یک کاسه بزرگ اضافه می کنیم سپس به مدت 8 الی 10 دقیقه با دور تند همزن برقی خوب هم می زنیم تا بافت مواد یکدست و رنگ بگیرد. خامه ای

سطح سوم

حالا روغن مایع، ماست و وانیل را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس این بار با همزن برقی هم می زنیم تا بافت یکدست شود. سپس در ظرفی جداگانه بیکینگ پودر و آرد کیک را 2 بار الک کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد و مایه کیک را خوب با هم مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند سپس مخلوط آرد و مایه را دوباره داخل صافی می ریزیم و این بار روی مواد داخل کاسه الک می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مخلوط مواد را به کمک لیسک خوب هم می زنیم تا بافت آن کاملا یکدست شود سپس مقدار زیادی کنجد داخل قالب کیک می پاشیم تا تمام کف قالب را بپوشاند. سپس مایه کیک را در قالب مورد نظر بریزید.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را چند بار روی سطح کار محکم می زنیم تا حباب های روی مایه کیک گرفته شود سپس آن را در طبقه وسط فر قرار می دهیم. بعد از 35 یا 40 دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم.

مرحله هفتم

در آخر وقتی کیک پخته شد از فر خارج می کنیم. بعد اجازه دهید کیک کاملا خنک شود و سپس آن را از قالب خارج کنید. سپس کیک را در ظرف قرار دهید و با چای زعفرانی سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا