آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه حلوا سوهانی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه حلوا سوهانی

حلوای سوهانی یکی از حلواهای خوشمزه ایرانی است که طعم آن شبیه به سوهان است، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه حلوا سوهانی بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای حلوا سوهانی.
آرد سنگ 1 فنجان
شیر نر 1 و ½ فنجان
روغن مایع ¾ فنجان
قند 1 فنجان
رنگ صورتی ¼ فنجان
پودر هل ¼ قاشق چایخوری
زعفران فرآوری شده 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوا سوهانی

مرحله اول

برای تهیه حلوای سوهانی خوشمزه ابتدا شربت حلوا را آماده می کنیم. برای این کار شکر را به همراه ۱ لیوان شیر در قابلمه مناسبی اضافه می کنیم سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مواد را هم می زنیم.

مرحله دوم

بعد از حل شدن کامل شکر در شیر، گلاب را به همراه پودر هل و دم کرده زعفران به قابلمه اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگر صبر کنید، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.

سطح سوم

لطفا توجه داشته باشید که شیر نباید به نقطه جوش برسد. بعد آرد را سه بار الک می کنیم و در ظرف مناسبی می ریزیم. بعد بقیه شیر را به همراه روغن مایع به تابه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تابه را روی حرارت قرار می دهیم و مواد را مدام هم می زنیم تا بافت آنها یکدست شود. بعد از 15 تا 20 دقیقه شیر کم کم تبخیر می شود و بافت حلوا شبیه خمیر ترد می شود.

مرحله پنجم

حالا دوباره مواد را با هم مخلوط می کنیم تا بافت حلوا یکدست و یکدست شود. بعد از یکدست شدن حلوا 10 تا 20 دقیقه دیگر به هم زدن ادامه می دهیم تا رنگ حلوا تغییر کند و رنگ آن شبیه به رنگ لیمو شود.

مرحله ششم

در این مرحله شربت حلوا را به تابه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مواد یکدست شود و حلوا از کناره های تابه جدا شود. بعد از اینکه توانستیم حلوا را روی تابه تکان دهیم، آماده سرو است.

مرحله هفتم

بعد از اینکه بافت حلوا کاملا یکدست و یکدست شد آن را داغ داخل ظرف مورد نظر می ریزیم و صاف می کنیم. بعد روی حلوا را با پودر پسته و گل های خشک تزیین کرده و سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا