آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه میگو سوخاری در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه میگوی سرخ شده

میگو سرخ شده یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار در رستوران های بین المللی است که با طعم های مختلف درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه میگو سرخ شده بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
میگو 500 گرم
تخم مرغ 2 عدد
آرد سفید 1 فنجان
آرد سوخاری 1 فنجان
پنیر پیتزا (اختیاری) ½ فنجان
کنجد 1 قاشق غذاخوری
سیر 2 قرص
زعفران فرآوری شده 3 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه ⅓ فنجان
پودر زنجبیل، فلفل سیاه و نمک کافی

طرز تهیه میگو سرخ شده

مرحله اول

برای تهیه میگو سرخ شده به سبک رستورانی ابتدا میگوها را با آب سرد بشویید سپس در آبکش گذاشته و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود. سپس سیر را پوست گرفته و ریز رنده کنید.

مرحله دوم

حالا میگو را در ظرف مناسبی بریزید سپس سیر رنده شده، آبلیموی تازه، نمک، ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده، فلفل سیاه و پودر زنجبیل را به میگو اضافه کنید و آرام آرام مخلوط کنید.

سطح سوم

در این مرحله روی کاسه حاوی میگو را سلفون می پوشانیم سپس به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال می گذاریم تا میگو طعم بگیرد. بعد از این مدت تخم مرغ را در ظرف مناسبی اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا بقیه زعفران را به همراه نمک و فلفل سیاه به تخم مرغ اضافه می کنیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ انعقاد نداشته باشد. در مرحله بعد، پنیر پیتزای یخ زده را در غذاساز بریزید و آنقدر هم بزنید تا نرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله پنیر پیتزا را با آرد سوخاری مخلوط می کنیم تا یکدست شود. بعد میگوها را در آرد سفید میغلطانیم تا روی میگوها آغشته شود، سپس میگوها را بیرون آورده و داخل تخم مرغ میگذاریم تا داخل تخم مرغ آغشته شوند.

مرحله ششم

حالا میگوها را از تخم مرغ خارج می کنیم و در مخلوط آرد سوخاری می گذاریم تا روی میگوها را بپوشاند، سپس میگوها را کمی فشار می دهیم تا مواد بچسبد. بعد به همین ترتیب میگو را آماده می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله میگوها را به مدت 20 تا 30 دقیقه در یخچال استراحت می دهیم. بعد از این مدت یک بشقاب عمیق انتخاب می کنیم سپس به اندازه کافی روغن اضافه می کنیم تا میگوها در آن شناور شوند.

مرحله هشتم

حالا تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم سپس اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود. بعد میگوها را از فریزر خارج می کنیم و در روغن داغ می گذاریم و کاملا سرخ می کنیم تا طلایی و زغالی شوند.

مرحله نهم

در آخر میگوها را کاملا سرخ کنید سپس روی دستمال آشپزخانه بگذارید و اجازه دهید روغن اضافی آن گرفته شود. در آخر میگوهای سرخ شده را با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا