آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه رولت مرغ در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه رول مرغ

رولت مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که معمولا به عنوان پیش غذا در مراسم مهم تهیه می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه رول مرغ بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
سینه و ران مرغ 500 گرم
خط 50 گرم
پیاز بزرگ 1 قطعه
تخم مرغ 1 قطعه
سیر 3 قرص
آرد سوخاری 3 قاشق غذاخوری
جعفری 3 قاشق غذاخوری
زرشک 2 قاشق غذاخوری
هویج 2 عدد
لیموی تازه 1 قطعه
پاپریکا و پودر گوجه فرنگی کافی
نمک و فلفل سیاه کافی
زعفران فرآوری شده کافی
مواد لازم برای سس رول.
یک پیاز 1 قطعه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
سس گوجه فرنگی (اختیاری) 1 قاشق غذاخوری
آب جوش 2 لیوان
آب مرغ (اختیاری) 1 قطعه
نمک و فلفل سیاه کافی
زردچوبه و چوب دارچین کافی
زعفران فرآوری شده کافی

طرز تهیه رول مرغ

مرحله اول

آماده کردن رول مرغ خانگی خوشمزه است، ابتدا مخلوط سینه و ران مرغ را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم. بعد گوشت را به همراه دنبه داخل چرخ گوشت می ریزیم و دو بار داخل کاسه چرخ می کنیم. بعد پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز و سیر را ریز رنده می کنیم سپس پیاز و سیر را به کاسه اضافه می کنیم. بعد آرد سوخاری، تخم مرغ، زعفران آماده، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر گوجه فرنگی را به مرغ چرخ کرده اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا با دست ورز دهید تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس جعفری را بشویید و آبکش کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس جعفری را روی گوشت ریز رنده کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله یک ورق پلاستیکی را روی سطح کار پهن می کنیم. بعد پلاستیک را با کمی روغن چرب می کنیم سپس خمیر رول را روی پلاستیک می ریزیم. بعد خمیر رول را با دست چرب پهن می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مواد را به مستطیل تبدیل می کنیم. در مرحله بعد هویج را شسته و سپس پوست آن را جدا می کنیم. بعد یک قابلمه را تا نیمه از آب پر می کنیم سپس روی حرارت می گذاریم و هویج را اضافه می کنیم تا بپزد.

مرحله ششم

بعد روی مواد رول جعفری ساتوری می پاشیم و مثل جعفری روی مواد زرشک می پاشیم. بعد هویج پخته شده را به درستی در ابتدای رول مرغ قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا به کمک فیلم شفاف رول را دور هویج حلقه می کنیم سپس دو طرف آن را محکم بسته و به شکل یک صفحه شکلاتی تبدیل می کنیم. سپس رول مرغ را به مدت 1 ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله هشتم

در مدت استراحت نان در یخچال سس را آماده می کنیم. برای این کار پوست پیاز را جدا می کنیم و سپس آن را ریز رنده می کنیم. بعد یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن به آن اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله پیاز رنده شده را به تابه اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شفاف شود. در مرحله بعد نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، رب گوجه فرنگی و سس گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید، سپس تفت دهید تا رب کاملا سرخ شود.

مرحله دهم

حالا آب جوش و آب مرغ را به سس اضافه کنید سپس هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند و بجوشانند. در مرحله بعد نان را از یخچال خارج کرده و یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت قرار دهید و کمی روغن به آن اضافه کنید.

مرحله یازدهم

در این مرحله رول مرغ را در ماهیتابه ریخته و کاملا سرخ می کنیم. سپس سس را دور رول مرغ بریزید، سپس آبلیموی تازه، چوب دارچین و زعفران دم کرده را به سس اضافه کنید و در تابه را بپوشانید.

مرحله دوازدهم

حالا حرارت رو خیلی کم می کنیم تا سس غلیظ بشه و رول مرغ کاملا بپزه. بعد گاهی روی نان کمی سس میریزیم تا سس جذب نان شود و خشک نشود. این رول پخته خوشمزه رو هم میتونیم درست کنیم.

مرحله سیزدهم

برای این کار فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم می کنیم و می گذاریم گرم شود. بعد رول مرغ را همراه با سس در سینی فر می گذاریم سپس به مدت 2 ساعت داخل فر می گذاریم.

مرحله چهاردهم

در آخر رول مرغ را در بشقاب می گذاریم سپس سس را دور آن می ریزیم و با چاقو حلقه حلقه می کنیم. برای تزیین نان می توانیم از خلال پسته و خلال بادام استفاده کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا