آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه شربت چای ترش لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه شربت چای ترش در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه شربت چای ترش هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه شربت چای ترش

شربت چای ترش یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و درمانی است که خواص بسیار زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت چای ترش در ادامه مطلب روزیانو با بودن

مواد لازم برای تهیه شربت چای ترش
قند 1 فنجان
اب ½ فنجان
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
گلاب یا گلاب 1 قاشق غذاخوری
چای ترش خشک 4 قاشق چایخوری
آب جوش 1 لیوان

طرز تهیه شربت چای ترش

مرحله اول

برای تهیه شربت چای ترش خوشمزه در ابتدای کار شکر و آب را در قابلمه مناسبی بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید ذرات شکر کاملا حل شده و شربت بجوشد.

مرحله دوم

وقتی شربت به جوش آمد آب لیموی تازه را به قابلمه اضافه کنید و بعد از 3 دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید. در مرحله بعد اجازه دهید شربت کاملا خنک شود و به غلظت مناسب برسد.

سطح سوم

حالا چای ترش را با آب جوش داخل قوری بریزید و قوری را روی سماور قرار دهید تا چای ترش کاملا دم بکشد و رنگ خود را بگیرد. وقتی چای ترش دم شد آن را از سماور خارج کنید.

مرحله چهارم

بعد لیوان هایمان را برای سرو انتخاب می کنیم و کمی شربت به همراه چند تکه یخ داخل لیوان می ریزیم. در آخر مقداری آب و چای اسیدی را به همراه گلاب به لیوان اضافه کنید و خوب هم بزنید. لذت از وجود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا