آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه اوشی پلو در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه اوشی پلو

اوشی پلو یکی از غذاهای لذیذ، لذیذ و اصیل تاجیکی است که طعم فوق العاده ای دارد و برای پذیرایی و مهمانی بسیار مناسب است. . برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه اوشی پلو به ادامه مطلب بروید روزیانو سایت آموزشی. با

عناصر مقدار مواد
برنج 1 و نیم تا 2 لیوان
کره 30 گرم
گوشت گوساله 5 تکه
آب برای پختن گوشت 2 لیوان بزرگ
پیاز برای پختن گوشت. 1 قطعه
سیر درسته 3 قرص
نمک و فلفل سیاه برای پخت گوشت. هر کدام 1/2 قاشق چایخوری
ادویه برای پخت گوشت. 1/2 قاشق چایخوری
هویج 2 عدد
یک پیاز 1 قطعه
نمک و فلفل سیاه کافی
ادویه پلویی کافی
سیر له شده 3 قرص
نعناع تازه، ریحان و شوید برای تزیین. کافی
لیمو ترش تازه برای تزئین 1 قطعه
فلفل سبز شیرین با دارچین کافی

طرز تهیه اوشی پلو

مرحله 1: پیازها را خرد کرده و تفت دهید.

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و به قطعات کوچک خرد کنید سپس در قابلمه ای کمی کره بریزید، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره آب شود، پیازها را در قابلمه بریزید و با روغن داغ تفت دهید تا سبک و شیشه ای شوند. و بافت آن کاملا صاف می شود.

مرحله دوم: ادویه ها و گوشت ها را اضافه کنید و ادویه ها را تفت دهید.

سپس ادویه ها شامل نمک، فلفل سیاه و ادویه کاری را روی پیازها بریزید و با آنها تفت دهید تا عطر ادویه ها پخش شود و زردچوبه داخل قابلمه رنگ خود را بگیرد.

مرحله 3: گوشت ها را کبابی کنید و آب را داخل قابلمه بریزید.

گوشت ها را با ادویه و پیاز تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند، گوشت ها را در حین تفت دادن در قابلمه هم بزنید تا همه قسمت ها به یک اندازه برشته شوند و بوی آنها گرفته شود، وقتی رنگ گوشت ها کاملا تغییر کرد کمی آب اضافه کنید. مواد تشکیل دهنده

مرحله 4: سیر را برای مواد آماده کنید و گوشت ها را بپزید

بعد از آن چند حبه سیر را پوست بگیرید و داخل قابلمه بریزید و در قابلمه را ببندید و اجازه دهید گوشت ها حدود یک ساعت بپزند و بافت آن کاملاً نرم شود، پس از اینکه تکه های گوشت خوب پخته شدند، قابلمه را بردارید. و کنار بگذار

مرحله 5: گوشت ها را جدا کرده و آب آنها را از صافی خارج کنید.

سپس گوشت را از قابلمه خارج کرده و در ظرف دیگری بریزید، سپس آب داخل قابلمه را از صافی رد کنید تا کاملا صاف و یکدست شود، آب گوشت را در ظرفی بریزید و کنار بگذارید تا غذا بعدا بپزد. از آن استفاده کنید

مرحله ششم: پیازها را خرد کرده و تفت دهید.

سپس برای تهیه مخلوط مواد، پیاز را پوست گرفته، به قطعات کوچک خرد کنید، سپس در ماهیتابه کمی روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیازها را در ماهیتابه بریزید، تفت دهید. آنها . با روغن داغ تا سبک و شیشه ای بشه.

مرحله هفتم: هویج ها را خرد کرده و به مواد اضافه کرده و تفت دهید.

سپس هویج را پوست گرفته و ورقه ای برش دهید و خیلی ریز می توانید هویج ها را روی رنده درشت رنده کنید و هویج های خرد شده را در تابه روی پیازها قرار دهید و کمی تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند و قهوه ای طلایی شوند. و بافت آن نیز کمی نرم می شود.

مرحله هشتم: سیر له شده و ادویه جات را به مواد اضافه کنید.

سپس چند حبه سیر را پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید یا له کنید و داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا عطر سیر پخش شود، بعد از اینکه هویج در تابه پخته و کاملا نرم شد، ادویه ها را اضافه کنید. که شامل نمک، فلفل سیاه و ادویه پلو به مقدار مناسب به تابه اضافه کنید.

مرحله نهم: گوشت ها را به مخلوط مواد اضافه کنید و سرخ کنید.

ادویه ها را در تابه با بقیه مواد تفت دهید تا عطر ادویه ها پخش شود، بعد از حدود یک دقیقه از تفت دادن ادویه ها، گوشتی را که از قبل پخته بودید در تابه بریزید و با بقیه مواد تفت دهید. . تا زمانی که عطر و طعم همه مواد داخل تابه گرفته شود.گوشت ها از بین بروند.

مرحله 10: آب گوشت را اضافه کنید و همه مواد را با هم بپزید.

بعد از آن مقداری از آب گوشتی را که در تابه گذاشته بودید روی مواد بریزید و هم بزنید و مخلوط کنید سپس در تابه را ببندید و بگذارید خوب با هم بپزند، بعد از حدود نیم ساعت همه مواد با هم روی حرارت آرام بپزند. .

مرحله یازدهم: سیب زمینی ها را خرد کرده و بشویید.

بعد از اینکه گوشت ها در ماهیتابه پخته شد، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس سیب زمینی ها را پوست بگیرید، حلقه ای برش دهید، سیب زمینی ها را بشویید، بگذارید آب اضافی آنها گرفته شود و خشک شوند، سپس ته مایه را درست کنید. قابلمه از آنها استفاده کنید.

مرحله دوازدهم: زعفران را آماده کنید

سپس در ظرف کوچکی مقداری زعفران بریزید، مقداری آب جوش اضافه کنید، بگذارید زعفران دم بکشد و غلیظ شود، مقدار زعفران بستگی به ذائقه و ذائقه خودتان دارد، اما هر چه زعفران بیشتر باشد، رنگ، طعم و عطر بهتری دارد. غذا. .

مرحله 13: آب را بجوشانید و برنج را داخل آن بریزید.

سپس در قابلمه ای مقداری آب بریزید، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید، بگذارید آب شروع به جوشیدن کند، پس از جوش آمدن برنج را که از شب قبل یا چند ساعت قبل در آب خیس کرده اید، اضافه کنید و نمک بزنید. در قابلمه

مرحله چهاردهم: برنج را بجوشانید و آبکش کنید.

روی برنج را در قابلمه کمی نمک و کمی روغن بریزید و اجازه دهید برنج با آب حدود 6 تا 7 دقیقه بجوشد و قد آن زیاد شود و بافت آن کمی نرم شود تا نیم پز شوند سپس برنج را آبکش کنید. و در سبد بریزید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله 15: روان و زعفران آماده شده را داخل قابلمه بریزید.

سپس در قابلمه ای دیگر مقداری روغن بریزید سپس مقداری زعفران آماده را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید سپس برای درست کردن ته دیگ می توانید بنا به ذائقه و سلیقه خود از سیب زمینی حلقه شده یا چند تکه نان استفاده کنید.

مرحله شانزدهم: کف قابلمه را درست کنید و برنج و سایر مواد را روی سیب زمینی ها بریزید

بعد از آن سیب زمینی های حلقه شده ای را که از قبل آماده کرده اید ته قابلمه بچینید به طوری که کف قابلمه را کاملا بپوشاند سپس روی سیب زمینی ها یک لایه برنج سفید داخل قابلمه بریزید سپس مقداری از مواد را بریزید. اوشی روی برنج و شکار.

مرحله هفدهم: زعفران آماده شده و یک لایه دیگر برنج را اضافه کنید.

برای خوش طعم شدن و جذابیت رنگ اوشی پلو، کمی زعفران دم کرده روی برنج و مواد بریزید و پهن کنید، سپس یک لایه دیگر برنج به مواد اضافه کنید، مواد را روی برنج بریزید و زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید. اضافه کردن.

مرحله 18: برنج را روی مواد بریزید و برنج را بجوشانید.

در انتها یک لایه برنج را روی مواد اوشی بریزید و سطح آن را صاف کنید و در قابلمه را ببندید و بگذارید 45 تا 50 دقیقه بپزد و خوب دم بکشد، پس از این مدت باید عطر و طعم همه مواد مخلوط شود. قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله 19: Oshi Pello را تزئین کنید

سپس اوشی پلو را در بشقاب مناسبی گذاشته، روی آن را با مقداری برگ نعناع، ​​ریحان و شوید تازه تزیین کرده، سپس یک لیموی تازه را شسته و حلقه ای برش دهید و در کنار ظرف سرو قرار دهید تا طبق سلیقه روی اوشی پلو تزیین شود. خودتان آن را انجام دهید .

مرحله 20: انواع دارچین را جمع آوری کنید و اوشی پیلو را سرو کنید

سپس برای دارچین، مقداری فلفل سبز شیرین را تمیز کرده، کنار اوشی پلو قرار دهید، سپس اوشی پلو را به عنوان یک غذای خوش طعم و شیک مناسب برای پذیرایی و مهمانی با سالاد، ترشی، انواع دارچین و تزیین سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا