آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه مخلوط پلو با مرغ لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه مخلوط پلو با مرغ در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه مخلوط پلو با مرغ هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه مخلوط برنج با مرغ

مرغ پلو مخلوط یکی از انواع غذاهای لذیذ ایرانی است که با مواد مختلف درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مخلوط برنج با مرغ بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
سینه مرغ 400 گرم
برنج 4 فنجان
نخود فرنگی 1.5 لیوان
یک پیاز 2 عدد
سیر 3 قرص
فلفل های رنگی 1 قطعه
بابا 2 عدد متوسط
زردچوبه و نمک کافی
فلفل سیاه و روغن زیتون کافی

طرز تهیه مخلوط برنج با مرغ

مرحله اول

آماده کردن مخلوط برنج با مرغ خوشمزه در ابتدای کار پیاز را نگینی خرد می کنیم سپس یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن زیتون می ریزیم و بلافاصله پیاز را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را تفت دهید تا سبک و شفاف شود، سپس کمی زردچوبه به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز طلایی شود. توجه داشته باشید که حرارت باید کم باشد تا روغن زیتون نسوزد.

سطح سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را پوست گرفته و می شوییم سپس به قطعات کوچک خرد می کنیم و وقتی پیاز سرخ شد به تابه اضافه می کنیم. حالا سیب زمینی ها را سرخ می کنیم تا کمی سرخ شوند.

مرحله چهارم

حالا سینه مرغ را به همراه فلفل رنگی نگینی خرد کرده و کنار می گذاریم. بعد سیر را ریز رنده می کنیم و وقتی سیب زمینی ها تفت داده شد سینه مرغ و نخود را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سینه مرغ را تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند، سپس فلفل دلمه ای را به همراه سیر به تابه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای از بین برود. بعد نمک و فلفل را اندازه می کنیم.

مرحله ششم

وقتی مواد خوب سرخ شدند تابه را از روی حرارت بردارید و شروع به درست کردن برنج کنید. برای این کار یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا به نقطه جوش برسد.

مرحله هفتم

وقتی آب به نقطه جوش رسید برنج را می شوییم و به همراه 1 قاشق غذاخوری نمک به قابلمه اضافه می کنیم سپس اجازه می دهیم برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش بماند تا پخت اولیه تمام شود.

مرحله هشتم

وقتی اطراف برنج نرم شد و دانه آن کمی چسبناک شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و برنج را آبکشی کنید. بعد در قابلمه ای مناسب کمی روغن مایع ریخته و ته دیگ مورد نظر خود را در آن قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا یک لایه برنج در قابلمه بریزید و مقداری از مواد میانی را روی آن بمالید سپس به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد تمام شود. سپس شعله پخش کن را روی حرارت زیاد قرار دهید و درب قابلمه را ببندید.

مرحله دهم

در این مرحله قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و اجازه دهید پلو 5 دقیقه روی حرارت زیاد بماند سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید پلو 40 دقیقه روی حرارت زیاد بماند تا دم بکشد. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا