آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کله جوش در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه سر آب پز

کلم جوش یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که امروزه با افزودن موادی مانند آجیل به شکل رسمی تری تهیه می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سر آب پز بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
کشک 2 لیوان
یک پیاز 2 عدد
سیر ½ گیاه
مهره 8 عدد
آب جوش 2 لیوان
زردچوبه، نمک کافی
روغن محلی یا روغن جامد 3 قاشق غذاخوری
نعناع خشک 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سر آب پز

مرحله اول

آماده کردن سر داغ مجلسی در ابتدای کار پیاز و سیر را پوست گرفته سپس خلال می کنیم. سپس پوست مغز را جدا کرده و سپس آن را به قطعات کوچک برش دهید. حالا یک گلدان مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن جامد یا محلی داخل آن اضافه می کنیم. بلافاصله پیاز و سیر خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز و سیر روشن و طلایی شوند.

سطح سوم

در این مرحله نعنا خشک را به همراه زردچوبه به مخلوط سیر و پیاز تند اضافه می کنیم سپس کمی تفت می دهیم. توجه داشته باشید که زمان برشته شدن نعناع خشک باید بسیار کوتاه باشد زیرا نعنا می سوزد و تلخ می شود.

مرحله چهارم

حالا مغزهای خرد شده را اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا مغزها نرم شوند. در مرحله بعد کشک را به سر آب پز اضافه می کنیم، پس از کمی تفت دادن به مقدار دلخواه آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کشک را هم میزنیم تا کاملا در آب حل شود. در مرحله بعد نمک جوش را امتحان می کنیم. در صورت لزوم کمی نمک اضافه کنید و سپس مخلوط کنید تا مواد یکدست و یکدست شوند.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که در مرحله آخر نمک را اضافه کنید زیرا ممکن است کشک شور باشد. در پایان بعد از 10 دقیقه قابلمه در حال جوش را از روی حرارت برداشته سپس در ظرف مورد نظر می ریزیم و روی آن را با پیاز تند و نعنا تند تزئین می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا