آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه لبو بازاری در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه لبو بازاری

لیپو یکی از غذاهای پرطرفدار فصل پاییز و زمستان است که در غرفه های خیابانی به فروش می رسد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لبو بازاری بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
چغندر قرمز 500 گرم
شیرین 1 قطعه بزرگ

طرز تهیه لبو بازاری

مرحله اول

آماده کردن لبو خوشمزه و ساده. ابتدا چغندر قرمز را خوب می شوییم سپس با چاقوی تیز سر و ته چغندرها را جدا می کنیم. لطفا توجه داشته باشید که چغندر قرمز نیازی به پوست کندن ندارد.

مرحله دوم

در این مرحله چغندر قرمز را در قابلمه مناسبی می ریزیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سطح آب یک انگشت از سطح چغندر قرمز بالاتر باشد. بعد قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم.

سطح سوم

حالا بگذارید چغندر قرمز کاملا بپزد. حدود ۲ تا ۳ ساعت برای پخت کامل چغندر قرمز کافی است. وقتی چغندرها کاملاً پخته شدند، تابه را از روی حرارت بردارید تا خنک شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله بعد از اینکه چغندرها از روی حرارت برداشته شد پوست آن ها را گرفته و دوباره به قابلمه حاوی آب لبو اضافه می کنیم. سپس به مقدار دلخواه کارامل را به قابلمه اضافه کنید و روی حرارت برگردانید.

مرحله پنجم

لازم به ذکر است که لیپو را با شکر یا شیره انگور نیز می توانیم درست کنیم، اما استفاده از نبات از قدیم الایام رایج بوده است، زیرا لبو لب است و خاصیت لب را متعادل می کند.

مرحله ششم

حالا باید منتظر بمانیم تا آب نبات کاملا آب شود و توسط لب هایمان خورده شود. سپس مقداری زمان می دهیم تا آب قابلمه کم شود و لب ها شیرین شود سپس روی ظرف مورد نظر می گذاریم و سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا