آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه سوپ اسفناج لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه سوپ اسفناج در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه سوپ اسفناج هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه سوپ اسفناج

سوپ اسفناج یکی از سوپ های خوشمزه و سالمی است که با مواد مختلفی درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سوپ اسفناج بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
یک پیاز 1 قطعه
سیر 3 قرص
رب گوجه فرنگی 1 قاشق چایخوری
هویج ½ فنجان
عدس ½ فنجان
جو پرک ½ فنجان
اسفناج 4 فنجان
اب 7 فنجان
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل ½ قاشق چای خوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
نمک کافی
آبلیموی تازه کافی

طرز تهیه سوپ اسفناج

مرحله اول

آماده کردن سوپ اسفناج خوشمزه در ابتدای کار دال عدس را می شوییم و در ظرف حاوی آب می گذاریم سپس اجازه می دهیم عدس 1 روز در آب بماند تا کاملا خیس شود. بعد از این مدت عدس ها را آبکشی می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به همراه هویج نگینی خرد کنید سپس در قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد روغن مایع را داخل قابلمه می ریزیم و بلافاصله پیاز خرد شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

سطح سوم

وقتی پیاز سبک و شیشه ای شد سیر را با حبه های ریز رنده شده رنده کرده و همراه با زردچوبه و پودر زنجبیل و کمی نمک به قابلمه اضافه کنید سپس کمی تفت دهید تا بوی سیر و ادویه ها گرفته شود. .

مرحله چهارم

در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و کاملا سرخ شود. حالا هویج رنده شده را به همراه آب، پرک جو و عدس به قابلمه اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله اسفناج ها را شسته و به قطعات درشت خرد می کنیم سپس به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم. حالا درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید سوپ بجوشد تا کاملا بپزد.

مرحله ششم

وقتی سوپ پخت، مقداری را در ظرفی جداگانه بریزید و با همزن برقی خوب هم بزنید و دوباره به قابلمه اضافه کنید. در آخر مقداری آب لیموی تازه را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا