آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه بستنی زمستانی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه بستنی زمستانی

بستنی زمستانی یکی از دسرهای خوشمزه فصل زمستان است که با طعم های متنوع درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه بستنی زمستانی بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای بستنی زمستانی
سفیده تخم مرغ 2 عدد
شکر پودر شده ½ فنجان
وانیل ½ قاشق چای خوری
آب لیمو یا سرکه ½ قاشق چای خوری
پودر ژلاتین 1 قاشق چایخوری
آب یا گلاب 1 قاشق چایخوری
نان میکادو 2 برگ
شکلات 100 گرم

طرز تهیه بستنی زمستانی

مرحله اول

آماده کردن بستنی زمستانی خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب و جادار انتخاب می کنیم سپس سفیده را از زرده جدا می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. بعد با همزن برقی 10 دقیقه هم میزنیم تا سفیده کاملا درست بشه.

مرحله دوم

سفیده تخم مرغ را باید به اندازه ای هم بزنید که وقتی کاسه را برگردانید نیفتد. در مرحله بعد سرکه یا آبلیمو را به همراه وانیل به ظرف حاوی سفیده اضافه می کنیم سپس هم می زنیم تا مواد یکدست و یکدست شوند.

سطح سوم

سپس پودر قند را در صافی بریزید و سپس سفیده تخم مرغ را داخل کاسه الک کنید. حالا با همزن برقی به مدت 1 دقیقه هم می زنیم تا مواد یکدست و یکدست شوند. بعد پودر ژلاتین را با گلاب مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

سپس روی حرارت غیر مستقیم می پزیم. در مرحله بعد مخلوط تخم مرغ و پودر قند را از روی کتری داخل بخار آب قرار می دهیم و به مدت 10 تا 12 دقیقه با همزن برقی با دور آرام مرتب هم می زنیم و هم می زنیم تا فرم بگیرد و دوباره بپزد.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط ژلاتین و گلاب را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم سپس 1 دقیقه هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. بعد نان میکادو را با یک جسم گرد به قطر حدودا 4 یا 5 سانتی متر برش می دهیم و کنار می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله شکلات را داخل بخار قوری یا سمارو می گذاریم و خوب هم می زنیم تا آب شود. سپس برای غلیظ شدن نان میکادو دو برش نان را با شکلات آب شده اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

این مرحله را سریع انجام می دهیم چون سفیده در دمای محیط شل می شود اگر شل شد مدتی در یخچال می گذاریم تا دوباره سفت شود. بعد مخلوط سفیده تخم مرغ را داخل قیف می ریزیم و روی نان های میکادو قالبی لوله می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله بستنی را به مدت 1 ساعت در یخچال می گذاریم تا سفت شود. بعد از یخچال خارج می کنیم و روی بستنی ها شکلات ذوب شده می ریزیم و با آب پاش تزئین می کنیم و دوباره در یخچال می گذاریم تا شکلات سفت شود. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا