آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه کیک گوشت لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه کیک گوشت در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه کیک گوشت هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه میت لوف

میت لوف یکی از انواع غذاهای خوشمزه و جشن است که معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه میت لوف بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
تخم مرغ 4 عدد
ماست پر چرب 1 لیوان
ارد 2 لیوان
روغن مایع ½ فنجان
پودر خمیرمایه 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه کافی
مواد میانی
یک پیاز 2 عدد متوسط
گوشت چرخ کرده 300 گرم
فلفل دلمه ای 1 قطعه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
پیتزای پنیری کافی
قارچ کافی
فلفل سیاه و نمک کافی
پودر زردچوبه و آویشن کافی

طرز تهیه میت لوف

مرحله اول

آماده کردن پای گوشت خوشمزه در ابتدای کار پیاز و فلفل دلمه ای را نگینی خرد می کنیم سپس ماهیتابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کنید.

مرحله دوم

در مرحله بعد پیاز خرد شده را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سبک و شفاف شود سپس مقداری زردچوبه به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز طلایی و کاراملی شود.

سطح سوم

وقتی پیاز طلایی شد، گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا گوشت کاملا پخته و رنگ آن تغییر کند. در همین حین قارچ ها را بشویید و به صورت ورقه ای برش دهید.

مرحله چهارم

وقتی گوشت چرخ کرده سرخ شد، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید، سپس تفت دهید تا رب کاملا سرخ شود و بوی خامی آن از بین برود. سپس فلفل دلمه ای و قارچ را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ ها آب خود را از دست ندهند سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا فلفل و قارچ کاملا سرخ شوند. سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر آویشن را به تابه اضافه کنید.

مرحله ششم

بعد از اضافه کردن ادویه ها آن ها را تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود سپس تابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید مواد میانی خنک شوند. در مرحله بعد به سراغ درست کردن خمیر کیک می رویم.

مرحله هفتم

ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا خوب گرم شود سپس تخم مرغ ها را به همراه نمک و فلفل سیاه و روغن مایع در ظرف مناسبی ریخته و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

وقتی مخلوط تخم مرغ یکدست و یکدست شد، ماست را به همراه بیکینگ پودر به کاسه اضافه کنید و با همزن دستی مخلوط کنید سپس آرد را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید.

مرحله نهم

در این مرحله آرد را کم کم به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک با حرکات دایره ای به یک طرف هم می زنیم تا بافت خمیر کیک یکدست شود. حالا قالب مورد نظر را با کمی روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله دهم

بعد داخل قالب را آرد پاشی کنید و کمی زیر و رو کنید تا آرد اضافی آن قالب ریخته شود. حالا نیمی از مایه کیک را داخل قالب بریزید و سپس با لیسک مایه کیک را کاملا پخش کنید.

مرحله یازدهم

در این مرحله مواد میانی را روی مایه کیک پخش می کنیم و روی مواد را با مقداری پنیر پیتزا می پوشانیم، سپس بقیه مایه کیک را روی مواد میانی پخش می کنیم و با کاردک کاملاً پخش می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید مایه گوشت به مدت 45 تا 50 دقیقه در فر بماند تا کاملا بپزد. بعد از این مدت گریل را روشن کنید و اجازه دهید قهوه ای شود و روی کیک خوب ظاهر شود.

مرحله سیزدهم

بعد از 3 دقیقه قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا کلوچه گوشت کاملا خنک شود سپس کیک را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید. در آخر کیک را با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا