آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه کیک شکلاتی بی بی لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه کیک شکلاتی بی بی در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه کیک شکلاتی بی بی هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه کیک شکلاتی BB

کیک شکلاتی بی بی یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافتی بسیار نرم و لطیف دارد، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک شکلاتی BB بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای کیک شکلاتی BB
زرده 6 عدد
قند 230 گرم
وانیل 1 قاشق چایخوری
روغن مایع 80 گرم
شیر نر 180 گرم
ارد 200 گرم
قدرت کاکائو 30 گرم
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
نمک ¼ قاشق چای خوری
جوش شیرین ¼ قاشق چای خوری
سفیده تخم مرغ 6 عدد
آبلیموی تازه 1 قاشق چایخوری
کرم رنگ 500 گرم
کوکی های بوربن کوچک کافی

طرز تهیه کیک شکلاتی BB

مرحله اول

برای تهیه کیک بچه شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر گرم شود. سپس سفیده ها را در ظرف مناسبی ریخته و با همزن برقی هم بزنید.

مرحله دوم

وقتی سفیده کف کرد، آب لیموی تازه را به کاسه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا سفیده تخم مرغ کرم رنگ شود سپس 110 گرم شکر را کم کم به ظرف اضافه کنید.

سطح سوم

بعد از اینکه سفیده تخم مرغ درست شد و حالت خامه ای پیدا کرد، هم زدن را متوقف کنید و در یخچال قرار دهید تا کیک آماده شود تا آب نشود. بقیه زرده های تخم مرغ را در ظرفی جداگانه بریزید.

مرحله چهارم

حالا بقیه شکر را به همراه وانیل به کاسه اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا زرده ها از حالت انعقاد خارج شوند سپس شیر را به همراه روغن مایع به کاسه اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را در کاسه هم می زنیم تا یکدست شوند سپس آرد، بکینگ پودر، نمک، پودر کاکائو و جوش شیرین را داخل الک می ریزیم و 3 بار الک می کنیم. حالا مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کنید.

مرحله ششم

در مرحله بعد مواد داخل کاسه را با حرکات دایره ای هم بزنید تا بافت کیک یکدست شود سپس سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج کرده و در سه مرحله به کاسه اضافه کنید.

مرحله هفتم

حالا خمیر کیک را کم کم تا می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نریزد و خمیر کیک کاملا یکدست شود. بعد داخل قالب مورد نظر را با کمی روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی کنید سپس قالب را زیر و رو کنید.

مرحله هشتم

پس از ریختن آرد اضافی از قالب، مایه کیک را کاملا داخل قالب می ریزیم. در مرحله بعد قالب را چند بار محکم روی سطح کار می زنیم تا هوای اضافی و حباب های خمیر کیک کاملا از بین برود.

مرحله نهم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید کیک به مدت 1 ساعت در فر بماند تا کاملا بپزد. بعد از این مدت یک خلال دندان یا سیخ چوبی را داخل وسط کیک فرو می کنیم تا از پخته شدن کیک مطمئن شویم.

مرحله دهم

اگر مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبید، کیک کاملا پخته شده است، سپس قالب را از فر خارج کرده و بگذارید کیک کاملا خنک شود. وقتی کیک خنک شد آن را از قالب خارج کنید.

مرحله یازدهم

حالا خامه صبحانه را در قابلمه مناسبی بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا خامه بجوشد سپس بلافاصله قابلمه را از روی حرارت بردارید و شکلات آب شده را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله دوازدهم

حالا خامه را خوب هم می زنیم تا شکلات با حرارتش آب شود و گاناش آماده شود. سپس مخلوط گاناش را در ظرف مناسبی بریزید و بگذارید کاملا خنک شود سپس روی آن را سلفون بپوشانید.

مرحله سیزدهم

بعد مخلوط گاناش را به مدت 2 الی 3 ساعت در یخچال می گذاریم تا کاملا خنک شود سپس خامه قنادی را از یخچال خارج می کنیم و در آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای آن با دمای محیط هماهنگ شود.

مرحله چهاردهم

بعد از 3 ساعت که خامه قنادی شل شد با همزن برقی با سرعت بالا به مدت 10 دقیقه هم میزنیم تا فرم بگیرد سپس مخلوط گاناش را کم کم به کاسه اضافه میکنیم و به هم زدن ادامه میدهیم.

مرحله پانزدهم

وقتی خامه شکلاتی شکل گرفت، هم زدن را متوقف کنید، سپس کیک را به سه قسمت تقسیم کنید و لایه اول را با کمی شیر مرطوب کنید. حالا خامه شکلاتی را در قیف یکبار مصرف بریزید.

مرحله شانزدهم

در این مرحله کمی خامه شکلاتی روی سطح کیک می گذاریم و با ماله کاملا صاف می کنیم سپس یک لایه دیگر از کیک را روی آن می گذاریم و دوباره لایه کیک را با شیر مرطوب می کنیم.

مرحله هفدهم

بعد این مراحل را به همین ترتیب انجام می دهیم تا مواد تمام شود سپس کیک را کاملا خامه می کنیم و با ماله صاف می کنیم. حالا پتی رینگ و کوکی های شکلاتی را می پاشیم و داخل صافی می ریزیم.

مرحله هجدهم

حالا پودر بیسکویت را در صافی بریزید و روی کیک الک کنید تا کاملا سطح کیک را بپوشاند. بعد یک کاغذ وسط کیک می چینیم و پودر کاکائو را داخل صافی می ریزیم و دور آن را الک می کنیم و تزئین می کنیم.

مرحله نوزدهم

در آخر خامه قنادی را با لوله دلخواه روی کیک لوله کرده و با توت فرنگی آغشته به گلیتر تزئین می کنیم سپس کیک را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم. بعد از این مدت کیک را با چای سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا