آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه کیک سه رنگ لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه کیک سه رنگ در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه کیک سه رنگ هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه کیک سه رنگ.

کیک سه رنگ یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک سه رنگ. بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم کیک سه رنگ.
ارد 2 لیوان + 1 قاشق غذاخوری
قند 1 و ¼ فنجان
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
تخم مرغ 4 عدد
پودر خمیرمایه 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع ¾ فنجان
شیر نر 1 لیوان
پودر نسکافه 1 قاشق غذاخوری
قدرت کاکائو 1 قاشق غذاخوری
آب جوش کافی

طرز تهیه کیک سه رنگ.

مرحله اول

برای تهیه کیک سه رنگ خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن میکنیم سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی میریزیم و با همزن برقی خوب هم میزنیم.

مرحله دوم

بعد از 7 تا 8 دقیقه که مخلوط تخم مرغ حالت خامه ای و کش دار پیدا کرد به ترتیب روغن مایع و شیر را به کاسه اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود سپس آرد و بکینگ پودر را داخل الک بریزید و 3 بار این کار را انجام دهید.

سطح سوم

حالا مواد خشک را در دو مرحله به کاسه اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی به یک طرف هم بزنید تا بافت مایه کیک یکدست شود. بعد خمیر کیک را به 3 قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر کاکائو و پودر نسکافه را با مقدار کمی آب جوش جداگانه مخلوط می کنیم تا رقیق شوند سپس پودر کاکائو رقیق شده را به یک قسمت از خمیر کیک و پودر نسکافه رقیق شده را به قسمت دیگر اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا 1 قاشق غذاخوری آرد را به قسمت باقیمانده از مایه کیک اضافه کنید و هر سه مایه را از یک طرف مخلوط کنید تا یکدست شود. در مرحله بعد قالب مورد نظر را با روغن آزاد کننده چرب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مخلوط شکلاتی را داخل قالب بریزید و با کفگیر خوب پخش کنید سپس مقداری پودر کاکائو را روی سطح شکلات مایع الک کنید. بعد سس نسکافه را روی شکلات مایع میمالیم و میمالیم.

مرحله هفتم

حالا روی مخلوط نسکافه را با پودر کاکائو می پوشانیم و بقیه مخلوط را روی مواد قبلی داخل قالب می ریزیم و سطح را کاملا می پوشانیم. بعد قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم کیک بین 45 تا 50 دقیقه در فر بماند تا کاملا بپزد. بعد از این مدت برای اطمینان از پخته شدن کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را داخل وسط کیک فرو کنید و آن را بردارید.

مرحله نهم

اگر خمیر کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبد، کیک کاملا پخته شده است. سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید کیک کاملا خنک شود. در آخر کیک را از قالب خارج کرده و سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا