آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه کوفته گوشت و بادمجان لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه کوفته گوشت و بادمجان در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه کوفته گوشت و بادمجان هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه کوفته گوشت و بادمجان

کوفته گوشت و بادمجان یکی از غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کوفته گوشت و بادمجان بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
بادمجان 2 عدد
سیر 3 قرص
یک پیاز 2 عدد
گوشت چرخ کرده 300 گرم
گوجه فرنگی 3 تکه
آرد سوخاری 3 قاشق غذاخوری
اب ½ فنجان
زعفران فرآوری شده کافی
نمک، فلفل سیاه کافی
زیره سیاه، دانه گشنیز. کافی
زردچوبه و پودر دارچین کافی
پودر لیمو عمانی و پودر سیر کافی

طرز تهیه کوفته گوشت و بادمجان

مرحله اول

برای تهیه کوفته گوشت و بادمجان خوشمزه ابتدا بادمجان ها را بشویید و پوست آن را کاملا جدا کنید. سپس بادمجان ها را ورقه ای برش دهید و روی آنها کمی نمک بپاشید.

مرحله دوم

حالا بادمجان ها را 20 دقیقه استراحت دهید تا تلخی احتمالی آن گرفته شود. بعد از این مدت بادمجان ها را با دست فشار می دهیم تا سم خارج شود سپس آنها را می شوییم.

سطح سوم

بعد دوباره بادمجان ها را فشار می دهیم تا آب بین آنها خارج شود سپس به همراه سیر و 1 عدد پیاز داخل غذاساز می گذاریم. حالا مقداری زیره سیاه و تخم گشنیز را به غذاساز اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط بادمجان له شده را با گوشت چرخ کرده در ظرف مناسبی بریزید سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر دارچین را به ظرف اضافه کنید و خوب ورز دهید تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

حالا آرد سوخاری را به کاسه اضافه کنید و دوباره ورز دهید سپس روی ظرف را سلفون بپوشانید و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم ها به هم برسند. بعد از این مدت یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع اضافه می کنیم سپس اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود. حالا از مواد گوشتی نارنگی های سایز کوچک جدا می کنیم و در دست می چرخانیم.

مرحله هفتم

بعد کوفته ها را داخل ماهیتابه می ریزیم سپس خوب سرخ می کنیم و از تابه خارج می کنیم. حالا پیاز باقی مانده را خلال می کنیم و به همان ماهیتابه ای که گوشت را سرخ کرده بودیم اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا پیاز را خوب تفت می دهیم و در این فاصله گوجه ها را می شوییم و پس از جدا كردن پوست آن ها را ریز رنده می كنیم و به تابه اضافه می كنیم سپس تفت می دهیم تا پوره گوجه فرنگی سرخ شده و آب اضافی آن تبخیر شود.

مرحله نهم

در این مرحله کمی پودر سیر، پودر لیمو، زردچوبه و فلفل سیاه را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر ادویه ها گرفته شود. وقتی رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شد، آب را به تابه اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله دهم

حالا کوفته ها را داخل تابه بریزید و درب تابه را ببندید تا کوفته ها کاملا سس را گرفته و غلیظ شوند. در 5 دقیقه آخر پخت کمی زعفران آماده شده به تابه اضافه می کنیم و در نهایت با کته سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا