آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه کوفته کدو سبز لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه کوفته کدو سبز در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه کوفته کدو سبز هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه کوفته کدو سبز

کوفته کدو حلوایی یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ای است که با مواد ساده و متنوع درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته کدو سبز بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
کدو سبز 4 عدد
فلفل دلمه ای 1 قطعه
سیر 5 قرص
نخود 1.5 لیوان
آرد سوخاری کافی
آرد سفید کافی
نمک، فلفل سیاه و پودر زیره کافی
مواد لازم برای سس سیر
سس مایونز 2 قاشق غذاخوری
ماست 1 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
سیر 1 قاشق چایخوری
نعنا خشک و نمک و پودر آویشن کافی

طرز تهیه کوفته کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه کوفته کدو حلوایی لذیذ ابتدا نخودها را بشویید و در قابلمه ای با آب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. در مرحله بعد اجازه دهید نخودها در آب جوش بنشینند تا کاملا بپزند.

مرحله دوم

بعد از 2 تا 3 ساعت قابلمه را از روی حرارت بردارید و سپس نخود را آبکشی کنید. سپس نخود پخته شده را در ظرف مناسبی چرخ کرده و آرد نان را به همراه آرد سفید به ظرف اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله پوست کدوها را جدا می کنیم و به همراه سیر ریز رنده می کنیم سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی کدوها گرفته شود. حالا سیر و کدو حلوایی رنده شده را به همراه نمک و فلفل سیاه و پودر زیره به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در مرحله بعد فلفل دلمه ای را با دندانه های ریز رنده کرده و به کاسه اضافه می کنیم سپس خوب ورز می دهیم تا مواد یکدست و یکدست شوند. بعد به اندازه یک مغز درشت از مایه کوکو جدا می کنیم و در دست به شکل گرد در می آوریم.

رتبه پنجم

حالا یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن مایع به آن اضافه کنید. در مرحله بعد بقیه مخلوط کاکائو را به همین ترتیب شکل دهید و ابتدا کوکو رول شده را در کنجد بغلتانید و سپس در تابه قرار دهید.

مرحله ششم

در این مرحله دانه های کاکائو را کاملا سرخ می کنیم سپس روی دستمال مخصوص جاذب روغن می گذاریم تا روغن اضافی آن گرفته شود. حالا به سراغ تهیه سس سیر می رویم، برای این کار سیرها را ریز رنده می کنیم.

مرحله هفتم

سپس سیر را به همراه ماست، سس مایونز، آبلیموی تازه، روغن زیتون، نعناع خشک، پودر آویشن و نمک در ظرف مناسبی می ریزیم سپس با چنگال خوب هم می زنیم تا بافت سس کاملا یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا نارگیل کدو سبز را در ظرف مورد نظر می ریزیم سپس سس سیر را در ظرف مناسبی می ریزیم و در کنار نارگیل ها قرار می دهیم. در آخر نارگیل ها را با سس سیر و نان و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا