آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه نان شکلاتی لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه نان شکلاتی در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه نان شکلاتی هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه نان شکلاتی

نان شکلاتی یکی از انواع نان های خوشمزه و پرطرفدار است که معمولا با چای سرو می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه نان شکلاتی بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای نان شکلاتی
ارد 320 گرم
قدرت کاکائو 40 گرم
خمیر مخمر ½ قاشق غذاخوری
قند 60 گرم
نمک ½ قاشق چای خوری
پودر نسکافه ½ قاشق غذاخوری
شیر گرم 260 گرم
کره یا روغن 30 گرم
مواد میانی برای نان.
شکر قهوهای 2 قاشق غذاخوری
شکر سفید 2 قاشق غذاخوری
پودر نسکافه ½ قاشق غذاخوری
قدرت کاکائو 1 قاشق غذاخوری
پودر دارچین ½ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان شکلاتی

مرحله اول

آماده کردن نان شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار 30 دقیقه قبل از شروع کار کره را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید کره کاملا نرم شود. سپس شیر گرم، شکر و مایه خمیر را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا درب ظرف را بپوشانید و اجازه دهید مایه 10 دقیقه بماند تا عمل کند. پس از این مدت پودر کاکائو را به همراه نسکافه و نمک در ظرفی الک کرده و با همزن دستی مخلوط کنید.

سطح سوم

در این مرحله آرد را به صورت کنترل شده به کاسه اضافه می کنیم و ورز می دهیم، وقتی خمیر نرم و کمی چسبنده به دست آمد آرد را متوقف می کنیم. حالا خمیر و کره را در ظرفی بریزید و 10 دقیقه هم بزنید.

مرحله چهارم

در صورت نبود همزن برقی روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را به سطح کار منتقل کنید سپس کره را روی خمیر بگذارید و 15 دقیقه ورز دهید تا خمیر به خورد کره برود و خمیر یکدست و یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله داخل ظرف مناسبی را با کمی روغن مایع چرب کرده و خمیر را انتقال دهید. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید و خمیر را به مدت 15 دقیقه در جای گرمی استراحت دهید.

مرحله ششم

بعد از این مدت که حجم خمیر دو برابر شد خمیر را ورز می دهیم تا پف کند و دوباره روی سطح کار آرد پاشی می کنیم سپس خمیر را روی آن قرار می دهیم. حالا خمیر را با وردنه نازک پهن می کنیم.

مرحله هفتم

بعد برای مواد میانی نان، شکر قهوه ای، شکر سفید، پودر نسکافه، پودر دارچین و پودر کاکائو را در ظرف مناسبی ریخته و با هم مخلوط می کنیم، سپس روی خمیر پهن می کنیم و خمیر را به صورت رول می کنیم.

مرحله هشتم

سپس رول را با چاقو به صورت عمودی از وسط نصف کرده و با هم ببافید. حالا داخل قالب نان را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس کاغذ چرب شده و همچنین دیواره های قالب را با کمی روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله خمیر را داخل قالب قرار می دهیم و روی قالب را با پارچه تمیز می پوشانیم سپس خمیر را برای بار دوم به مدت 1 ساعت استراحت می دهیم تا غلیظ شود. بعد از 30 دقیقه فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم.

مرحله دهم

حالا اجازه دهید فر کاملا گرم شود. پس از استراحت خمیر، قالب را به مدت 30 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا نان کاملا بپزد. بعد از این مدت قالب را از فر خارج کرده و نان را از قالب خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

بعد روی نان را با یک پارچه نازک می پوشانیم تا در هوا خشک نشود سپس می گذاریم کاملا خنک شود. در آخر روی نان را با شکلات صبحانه یا نوتلا می پوشانیم و با چای تازه دم کرده سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا