آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه مربای توت سفید لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه مربای توت سفید در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه مربای توت سفید هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه مربای توت سفید

مربای توت سفید یکی از مرباهای خوشمزه و بین المللی است که مانند مرباهای دیگر در صبحانه سرو می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مربای میوه سفید بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم مربای سفید
توت سیاه 500 گرم
قند 500 گرم
زعفران فرآوری شده 2 قاشق غذاخوری
فشار دادن 2 عدد
جوهر لیمو ½ قاشق چای خوری

طرز تهیه مربای میوه سفید

مرحله اول

برای تهیه مربای توت سفید خوشمزه ابتدا توت ها را شسته و چوب آن را جدا می کنیم سپس می گذاریم کاملا خشک شوند. در مرحله بعد توت ها را با شکر یک لایه در قابلمه بریزید.

مرحله دوم

بعد درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید حبه ها به مدت 1 شب در یخچال بماند تا آب آن گرفته شود. بعد از این مدت قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا مربا بجوشد.

سطح سوم

در حین پختن، مربا را با قاشق بردارید و هم بزنید تا مربای شفافی به دست آید. بعد از یک ساعت و 30 دقیقه هل را به همراه زعفران آماده شده به قابلمه اضافه می کنیم تا مربا رنگ خوبی به خود بگیرد.

مرحله چهارم

بعد درب قابلمه را نیمه باز می گذاریم و می گذاریم مربا کاملا غلیظ شود. بعد از 30 دقیقه یک قاشق مرباخوری شهد مربا را در نعلبکی بریزید و به مدت 2-3 دقیقه در یخچال قرار دهید تا شهد خنک شود.

مرحله پنجم

بعد از این مدت شهد را بین دو انگشت می چشیم. اگر شهد لچک بود قوام مربا مناسب است سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید مربا در قابلمه کاملا خنک شود.

مرحله ششم

وقتی مربا خنک شد آن را در شیشه مورد نظر بریزید سپس درب آن را ببندید تا هوا وارد نشود. حالا مربا را در یخچال نگه می داریم و در آخر مربا را با کره سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا