آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه قیمه ریزه لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه قیمه ریزه در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه قیمه ریزه هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده یکی از غذاهای لذیذ و سنتی ایرانی است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه گوشت چرخ کرده بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
گوشت چرخ کرده 300 گرم
یک پیاز 2 عدد متوسط
نعناع خشک 1 قاشق چایخوری
بابا 3 تکه
گوجه فرنگی 3 تکه
جو پرک 1 فنجان
لیموی تازه 1 قطعه
فلفل سبز و قرمز 2 عدد
سیر 5 قرص
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه کافی

طرز تهیه گوشت چرخ کرده

مرحله اول

برای تهیه هش لذیذ در ابتدای کار گوشت چرخ کرده را به همراه ۱ عدد پیاز خرد شده و کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و نعناع خشک در غذاساز می ریزیم و خوب هم می زنیم تا مواد یکدست و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا گوشت چرخ کرده را به اندازه یک گردو بزرگ از مخلوط جدا کرده و به شکل گلوله در می آوریم. حالا کوفته ها را در ظرفی می ریزیم و به مدت 1 ساعت در یخچال می گذاریم تا استراحت کند.

سطح سوم

حالا بقیه پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در قابلمه ای مناسب روی حرارت ملایم قرار دهید. در مرحله بعد مقداری روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و بلافاصله پیاز را به ماهیتابه اضافه کنید سپس تفت دهید تا پیاز سبک شود.

مرحله چهارم

بعد سیر را به همراه فلفل قرمز و سبز ریز خرد کرده و کنار بگذارید. وقتی پیاز شفاف شد مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زردچوبه کاملا سرخ شود.

مرحله پنجم

حالا فلفل های خرد شده را به همراه سیر و کمی نمک به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر گرفته شود. سپس سیب زمینی ها را پوست بگیرید و بشویید و سپس به قطعات بزرگ برش دهید.

مرحله ششم

در مرحله بعد سیب زمینی های خرد شده را به همراه جو به قابلمه اضافه کنید و پس از کمی تفت دادن رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی کاملا از بین برود.

مرحله هفتم

در این مرحله گوجه ها را شسته و پوست آن را جدا می کنیم و سپس به قطعات بزرگ خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. سپس به اندازه ای آب به قابلمه اضافه کنید تا سطح مواد را بپوشاند.

مرحله هشتم

حالا درب قابلمه را ببندید و بگذارید مواد کاملا پخته و نرم شوند سپس هر از گاهی خورش را هم بزنید تا نچسبد. در همین حین ماهیتابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید و کلکالی را از یخچال خارج کنید.

مرحله نهم

در مرحله بعد کوفته ها را بدون روغن داخل تابه می گذاریم و درب تابه را می بندیم سپس می گذاریم گوشت ها سرخ شده و کاملا بپزند. وقتی مواد پخت، گوشت چرخ کرده را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله دهم

در این مرحله درب قابلمه را می بندیم و می گذاریم خورش بجوشد تا کاملا بپزد. وقتی خورش به جوش آمد، آبلیموی تازه را به قابلمه اضافه کنید و بعد از ۱ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا