آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه سرکه سیب لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه سرکه سیب در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه سرکه سیب هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه سرکه سیب

سرکه سیب یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع سرکه در بین ایرانیان است که خواص زیادی برای سلامت بدن دارد، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سرکه سیب بعدی با روزیانو با بودن

ترکیبات سرکه سیب
سیب 3 K
قند 3 قاشق غذاخوری
آب جوشیده سرد کافی

طرز تهیه سرکه سیب

مرحله اول

برای تهیه سرکه سیب خانگی ابتدا سیب ها را بشویید سپس در آبکش بریزید و بگذارید کاملا خشک شوند. بعد سیب ها را به 4 قسمت تقسیم می کنیم سپس هسته و ساقه آن را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا هر قسمت از سیب را به 2 قسمت تقسیم می کنیم. در مرحله بعد یک ظرف شیشه ای مناسب انتخاب می کنیم سپس داخل آن را با دستمال خشک و استریل می کنیم. در مرحله بعد سرکه شکر را داخل ظرف می ریزیم تا تخمیر شود.

سطح سوم

در این مرحله سیب ها را در ظرف روی شکر قرار می دهیم. بعد آب جوشیده را اضافه می کنیم تا روی سیب ها ببندند. لطفا توجه داشته باشید که مقداری از ظرف باید خالی بماند. سپس روی ظرف را با یک پارچه تمیز بپوشانید.

مرحله چهارم

حالا دور پارچه نخی را با کش فیکس می کنیم تا گاز حاصل از تخمیر سرکه از شیشه خارج شود. سپس لیوان را به مدت 7 روز در مکانی تاریک و گرم قرار می دهیم. وقتی این مرحله تمام شد، پارچه روی لیوان را برمی داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله برای اینکه سیب ها در آب نمانند تا قالب بزنند، درب پلاستیکی داخل لیوان روی سیب ها می گذاریم، سپس یک جسم سنگین روی آن می گذاریم تا به سیب ها فشار بیاورد و پایین می آیند.

مرحله ششم

حالا دوباره روی لیوان را با پارچه نخی می پوشانیم سپس پارچه را با کش فیکس کرده و به مدت 20 روز در جای تاریک و گرم قرار می دهیم. بعد از این مدت، پارچه را روی سرکه برمی داریم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که سفیدی سرکه کپک نمی‌زند، اگر مواد سبز یا سیاه در سرکه وجود داشته باشد به این معنی است که سرکه کپک زده است. سپس صافی را روی ظرف مناسبی قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در آخر سرکه سیب را در یک صافی یا صافی بریزید تا سرکه صاف و یکدست شود. سپس سرکه را داخل بطری می ریزیم و می توانیم آن را در جای تاریک و خنک به مدت 3 هفته تا 6 ماه نگهداری کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا