آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه حلوای شیر خشک لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه حلوای شیر خشک در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه حلوای شیر خشک هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه حلوا از شیرخشک

حلوای شیرخشک یکی از حلواهای خوشمزه و معطر است که بافتی بسیار نرم و لطیف دارد، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه حلوا از شیرخشک بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای حلوای شیرخشک.
ارد 2 فنجان
شیر خشک قنادی 1.5 فنجان
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
قند 3 فنجان قرمز
اب 3 فنجان
رنگ صورتی ½ فنجان
زعفران فرآوری شده 3 قاشق غذاخوری
پودر هل ½ قاشق چای خوری
کره 150 گرم
روغن مایع 1 لیوان
روغن جامد ⅓ لیوان

طرز تهیه حلوا از شیرخشک

مرحله اول

آماده کردن حلوای شیرخشک خوشمزه در ابتدای کار شربت را آماده می کنیم، برای این کار آب و شکر را در قابلمه مناسبی می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ذرات شکر حل شود.

مرحله دوم

وقتی ذرات شکر حل شد، زعفران آماده شده را به همراه گلاب و پودر هل به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید شربت بجوشد. بعد از به جوش آمدن شربت، بلافاصله قابلمه را از روی حرارت بردارید.

سطح سوم

حالا میخوایم حلوا درست کنیم، برای این کار آرد شیرینی رو به همراه پودر شیر و نشاسته ذرت در صافی میریزیم، سپس در ماهیتابه مناسبی میریزیم و روی حرارت ملایم میگذاریم.

مرحله چهارم

حالا روغن مایع و روغن جامد را به همراه کره به تابه اضافه کنید، سپس مدام تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود. وقتی آرد رنگ نسکافه ای گرفت، شربت را در دو مرحله به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در مرحله بعد حلوا را مدام روی حرارت هم می زنیم تا حلوا جذب شربت شود سپس تابه را مانند گهواره تکان می دهیم تا حلوا در تابه جمع شود. حالا ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم

در این مرحله داخل ظرفی که می خواهیم کمی حلوا می ریزیم سپس آن را کاملا صاف و یکدست می گذاریم. در آخر بقیه حلوا را با سر دلخواه در قیف یکبار مصرف ریخته و روی آن قرار دهید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا