آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کیک کدو حلوایی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه پای کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی یکی از کیک های خوشمزه و پرطرفدار فصل پاییز است که با طعم های متنوع درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه پای کدو حلوایی بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد تشکیل دهنده پای کدو حلوایی
آرد سفید 2 فنجان فلفل قرمز
تخم مرغ 3 تکه
قند 1 فنجان
پوره کدو تنبل 1 فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
وانیل ½ قاشق چای خوری
نمک نوک یک قاشق چای خوری
پوست لیمو را رنده کنید 1 قاشق چایخوری
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع 1 فنجان
گردو نصف خرد شده ½ فنجان

طرز تهیه پای کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه کیک کدو حلوایی خوشمزه ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن میکنیم تا کاملا داغ شود. در مرحله بعد قالب مورد نظر را با کاغذ گیاهی یا روغن جداکننده کیک کاملا می پوشانیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل و نمک در ظرف مناسبی بریزید و با دور تند همزن به مدت 4 تا 6 دقیقه هم بزنید تا رنگ بافت مواد تغییر کند و رنگ آن کاملا سفید کرمی شود.

سطح سوم

حالا پوست لیمو رنده شده را به همراه آبلیمو و روغن مایع به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس پوره کدو تنبل را به کاسه اضافه کنید و یک دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را با بکینگ پودر مخلوط کرده و دو بار الک می کنیم. بعد دوباره مخلوط آرد را داخل صافی می ریزیم و این بار روی مواد داخل کاسه الک می کنیم در حالی که با لیسک هم می زنیم.

مرحله پنجم

بعد از اینکه مایه کیک کاملا یکدست شد، گردوی خرد شده را به مایه کیک اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا مغزها به طور یکنواخت در کل مایه کیک پخش شوند سپس آن را در قالب بریزید.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید کیک به مدت 30 تا 45 دقیقه بپزد. بعد از اینکه کیک کاملا پخته شد و روی آن طلایی شد از فر خارج می کنیم و بعد از سرد شدن از قالب خارج می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا