آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کیک نارنگی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک نارنگی

کیک نارنگی یکی از کیک های معطر و خوشمزه فصل پاییز است که معمولا به عنوان شام سرو می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک نارنگی بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد تشکیل دهنده کیک نارنگی
تخم مرغ 3 تکه
قند 1 لیوان
وانیل نصف قاشق چایخوری
شیر نر 1 لیوان
کره 100 گرم
ارد 2 لیوان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
آرد نان بدون ادویه 2 قاشق غذاخوری
نارنگی 6 تا 7 عدد

طرز تهیه کیک نارنگی

مرحله اول

برای تهیه کیک نارنگی خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه می ریزیم. در مرحله بعد با همزن برقی به مدت 5 تا 10 دقیقه هم بزنید تا مواد سفید و کشدار شوند.

مرحله دوم

حالا کره را زیر بخار غیرمستقیم کتری قرار می دهیم و حرارت می دهیم سپس کره ذوب شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و دوباره مخلوط می کنیم. سپس شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و 1 دقیقه هم بزنید.

سطح سوم

در این مرحله آرد را با بکینگ پودر در ظرفی جداگانه مخلوط می کنیم سپس در الک می گذاریم و دو بار الک می کنیم. سپس مخلوط آرد را دوباره در صافی بریزید و این بار روی مخلوط تخم مرغ الک کنید.

مرحله چهارم

حالا آرد را در 3 مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با سرعت بالای همزن برقی به مدت 10 ثانیه هم می زنیم. در مرحله بعد قالب مناسبی را انتخاب می کنیم سپس کف قالب را با کمی روغن چرب می کنیم و کاغذ روغنی می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری آرد سوخاری بدون ادویه را روی کاغذ روغنی پهن می کنیم. بعد فر را روی 185 درجه سانتیگراد تنظیم میکنیم سپس میگذاریم فر کاملا گرم شود. در همین حین نارنگی را پوست بگیرید.

مرحله ششم

حالا نارنگی را از وسط نصف می کنیم و دانه ها را جدا می کنیم سپس ته قالب را از سمت بریده شده جمع می کنیم و مایه کیک را روی آن می ریزیم سپس چند بار قالب را روی سطح کار محکم می زنیم تا هوا خارج شود. زیاده روی بین او

مرحله هفتم

روزیانو کیک را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس به مدت 40 تا 45 دقیقه در فر می گذاریم تا بپزد. در آخر کیک را از فر خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید سپس روی آن را با پودر قند و گلبرگ گلاب تزئین کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا