آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کیک شربتی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک شربتی

کیک شربتی یکی از کیک های بین المللی خوشمزه و ساده است که با طعم های مختلف درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک شربتی بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای کیک شربتی
تخم مرغ 3 تکه
قند 1 فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
وانیل ½ قاشق چای خوری
ارد 1 و ⅔ فنجان
زعفران فرآوری شده 1 قاشق غذاخوری
ماست شیرین 1 فنجان
روغن ⅔ فنجان
مواد تشکیل دهنده شربت کیک
اب 1 فنجان
قند 1 فنجان
رنگ صورتی ⅓ فنجان
زعفران فرآوری شده ⅓ فنجان
پودر هل ½ قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک شربتی

مرحله اول

آماده کردن کیک شربتی خوشمزه در ابتدای کار یک کاسه مناسب و عمیق انتخاب می کنیم سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه می ریزیم. حالا با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید.

مرحله دوم

در این مرحله که مخلوط تخم مرغ حالت خامه ای و غلیظی پیدا کرد، روغن، ماست و زعفران دم کرده را اضافه کرده و با همزن برقی به مدت 30 ثانیه با دور آرام هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند.

سطح سوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را در ظرفی جداگانه با هم مخلوط کرده و دو بار الک می کنیم. سپس مخلوط آرد را دوباره در صافی بریزید و این بار مخلوط تخم مرغ را در چند مرحله الک کنید.

مرحله چهارم

حالا با همزن به صورت دایره ای و چرخشی مواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست و یکدست شوند. بعد فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن میکنیم سپس میگذاریم فر کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک قالب مربعی انتخاب می کنیم سپس داخل آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در مرحله بعد مایه کیک را داخل قالب بریزید و قالب را چند بار روی سطح کار محکم بکوبید تا حباب های آن از بین برود.

مرحله ششم

حالا قالب کیک را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس به مدت 30 تا 35 دقیقه اجازه می دهیم کیک کاملا بپزد. در همین حین شربت کیک را آماده می کنیم. برای این کار یک گلدان مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله شکر را به همراه آب و زعفران داخل قابلمه می ریزیم سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر در آب حل شود. بعد پودر هل را به شربت اضافه می کنیم، بعد از 3 دقیقه گلاب را اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا وقتی شربت به جوش آمد حرارت را خاموش می کنیم سپس می گذاریم شربت کاملا خنک شود. بعد از 35 دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم، اگر پخته بود از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه دهید کیک کاملا خنک شود. بعد از سرد شدن کیک را از قالب خارج کرده و کاغذ چرب شده را از روی کیک جدا کرده و دوباره کیک را در قالب قرار دهید و به شکل الماس برش بزنید.

مرحله دهم

در آخر شربت خنک شده را روی کیک می ریزیم و می گذاریم شربت داخل کیک فرو برود. سپس برش های کیک را در بشقاب مورد نظر می چینیم و با پودر پسته تزئین می کنیم و با چای زعفران سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا