آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کیک سیب و دارچین فوری در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه پای سیب و دارچین فوری

کیک سیب و دارچینی یکی از انواع کیک های بین المللی ساده و خوشمزه است که با دستور پخت های مختلف درست می شود. برای مشاهده آموزش کامل گام به گام طرز تهیه پای سیب دارچینی فوری به این لینک مراجعه کنید. بالاخره سایت با بودن

مواد لازم برای پای سیب و دارچین فوری
ارد 2 فنجان
تخم مرغ 3 تکه
قند 1 فنجان
سیب 3 تکه
شیر نر ½ فنجان
روغن مایع ½ فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
اجیل خرد شده ½ فنجان
دارچین 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پای سیب و دارچین فوری

مرحله اول

برای تهیه یک پای سیب و دارچین خوشمزه و خاص ابتدا دو عدد سیب را پوست بگیرید و سپس با رنده ریز رنده کنید. سپس سیب های باقی مانده را پوست بگیرید و به ورقه های نازک برش دهید.

مرحله دوم

در این مرحله 2 قاشق غذاخوری شکر را به همراه کمی دارچین روی سیب های ورقه شده بپاشید و کنار بگذارید. بعد فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا داغ شود.

سطح سوم

حالا روی قالب مورد نظر را با کاغذ گیاهی یا روغن جداکننده کیک می پوشانیم و کنار می گذاریم. سپس آرد را با پودر دارچین و بکینگ پودر در ظرف مناسبی مخلوط کرده و 3 بار الک کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم‌مرغ‌ها را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی در دمای دمای محیط بریزید سپس با دور تند به مدت ۷ تا ۸ دقیقه هم بزنید تا بافت مواد حجیم و رنگ آن‌ها روشن شود. .

مرحله پنجم

حالا شیر و روغن را به ترتیب به مواد اضافه کنید و هر کدام را به مدت 30 ثانیه با همزن آرام مخلوط کنید تا با بقیه مواد یکدست شود. سپس سیب های رنده شده را اضافه کنید و با لیسک به آرامی مخلوط کنید.

مرحله ششم

در این مرحله مخلوط آرد را در سه مرحله به مواد داخل کاسه اضافه کنید و یک طرف آن را با لیسک مخلوط کنید تا مایه کیک یکدست شود. سپس مایه کیک را در قالب بریزید، سپس سیب های برش خورده را روی مایه کیک قرار دهید.

مرحله هفتم

حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و به مدت 35 تا 45 دقیقه می گذاریم کیک بپزد. بعد از اینکه کیک کاملا پخت، گریل را چند دقیقه روشن می کنیم تا کیک طلایی شود. در آخر کیک را از فر خارج می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا