آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کیک اسفنجی در توستر در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک در توستر

کیک اسفنجی یکی از انواع کیک های ساده و پرطرفدار در سراسر جهان است که با انبوهی از دستور پخت های مختلف درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک در توستر بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای کیک در توستر
آرد قنادی فلفل قرمز 1 فنجان
شکر پودر شده ½ فنجان
آب جوشیده سرد 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 4 عدد
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
پودر خمیرمایه ¼ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک در توستر

مرحله اول

آماده کردن کیک ساده ابتدا فر گازی را با دمای 180 درجه و فر برقی و توستر را با دمای 160 درجه روشن می کنیم تا کاملا داغ شود. در نظر داشته باشید که اگر فر به خوبی گرم نشود کیک بالا نمی آید.

مرحله دوم

در این مرحله سفیده ها و زرده ها را جدا می کنیم سپس سفیده ها را به مدت 5 دقیقه در فریزر قرار می دهیم تا خنک شوند. سپس سفیده تخم مرغ را در ظرف مناسبی ریخته و با دور تند همزن مخلوط کنید.

سطح سوم

بعد از كف كردن سفيده، نصف پودر قند را به آن اضافه كنيد و به هم زدن ادامه دهيد تا سفيده كاملاً شكل بگيرد. وقتی کاسه را برگردانیم و سفیده ها بیرون نیامد، هم زدن را قطع می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سفیده را داخل یخچال می گذاریم تا تمام نشود. بعد زرده تخم مرغ و وانیل و بقیه پودر قند را در ظرف بزرگی ریخته و با دور تند همزن خوب هم میزنیم تا رنگ مواد کرمی شود.

مرحله پنجم

بعد از اینکه رنگ مواد خامه ای شد، آب جوش خنک شده را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا با زرده تخم مرغ یکدست شود. در مرحله بعد آرد و مایه را با هم ترکیب می کنیم و در سه مرحله مواد را داخل کاسه الک می کنیم.

مرحله ششم

در حالی که مخلوط آرد و مایه را اضافه می کنیم، یک طرف مواد را با همزن هم می زنیم تا یکدست شوند، سپس سفیده را از یخچال خارج می کنیم و در دو مرحله به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

سفیده تخم مرغ را هم با لیسک از یک طرف مخلوط می کنیم تا خمیر کیک یکدست شود. در مرحله بعد روی قالب مورد نظر را کاملا با کاغذ چرب می پوشانیم سپس مایه کیک را داخل قالب می ریزیم.

مرحله هشتم

در نظر داشته باشید که خمیر کیک باید حداکثر دو سوم حجم قالب را پر کند چون اگر بیشتر باشد با باد کردن از قالب خارج می شود و ظاهر کیک را خراب می کند. قطر قالب مناسب برای این مقدار خمیر کیک 16-17 سانتی متر با ارتفاع 9 سانتی متر می باشد.

مرحله نهم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر یا توستر قرار می دهیم. اگر از توستر استفاده می کنیم باید ظرفی حاوی آب داخل توستر قرار دهیم تا کیک خشک نشود. در عین حال باید قالب را با یک تکه فویل آلومینیومی بپوشانیم.

مرحله دهم

البته لازم نیست فویل آلومینیومی را به صورت لایه روی قالب قرار دهید. به سادگی از حرارت مستقیم قسمت بالایی توستر جلوگیری کنید. بعد از 40 دقیقه کیک را با سیخ چوبی یا خلال دندان چک کنید.

مرحله یازدهم

خلال دندان را داخل وسط کیک فرو می کنیم، اگر چیزی نچسبید یعنی کیک ما کاملا پخته شده و اکنون می توانیم آن را از فر خارج کنیم. در آخر اجازه دهید کیک کاملا خنک شود و سپس آن را از قالب خارج کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا