آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کوکو لوبیا سبز ساده در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کاکائو ساده لوبیا سبز

کاکائو لوبیا سبز یکی از انواع غذاهای لذیذ و رژیمی ایرانی است که با مواد مختلفی درست می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کاکائو ساده لوبیا سبز بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
لوبیا سبز 400 گرم
هویج 2 عدد
بابا 1 عدد متوسط
یک پیاز 1 قطعه
آرد نخودچی 1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 3 تکه
نمک و فلفل سیاه کافی
زردچوبه و روغن کافی

طرز تهیه کاکائو ساده لوبیا سبز

مرحله اول

آماده کردن نارگیل لوبیا سبز ساده ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب زودتر بجوشد. در همین حین لوبیا سبزها را بشویید و به قطعات یک سانتی متری برش دهید.

مرحله دوم

بعد از اینکه آب داخل قابلمه شروع به جوشیدن کرد لوبیا سبز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و حدود 20 دقیقه در آب در حال جوش بگذارید تا رنگ آنها تغییر کند سپس آبکشی کنید و کنار بگذارید.

سطح سوم

در این مرحله هویج را با 1 لیوان آب در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا هویج کاملا نرم شود سپس آن را آبکشی کرده و به قطعات کوچک خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم

حالا پیاز و سیب زمینی را پوست بگیرید و خوب بشویید سپس روی رنده ریز رنده کنید. در مرحله بعد آب اضافی مواد رنده شده را با فشار دست فشار می دهیم سپس سیب زمینی و پیاز آبکش شده را در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله پنجم

وقتی لوبیا سبز و هویج خنک شد، آنها را به همراه تخم مرغ و کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کنید و با قاشق مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود.

مرحله ششم

اگر مخلوط کاکائو شل بود، آرد نخودچی را به کاسه اضافه کنید و به مخلوط کاکائو اضافه کنید تا بافت آن یکدست شود. بعد یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت قرار می دهیم و مقدار کمی روغن مایع اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله دست ها را با کمی آب مرطوب می کنیم سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کوکو برداشته و به شکل گرد در می آوریم. بعد مایه کوکو را با کف دست پهن می کنیم و می گذاریم آرام آرام داخل روغن داغ بریزد.

مرحله هشتم

حالا باید صبر کنیم تا یک طرف نارگیل کاملا سرخ شود سپس به آرامی آن را برمی گردانیم و طرف دیگر را به همین ترتیب سرخ می کنیم. تمام پودر کاکائو را به همین ترتیب آماده می کنیم و در روغن سرخ می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله پس از سرخ شدن کامل نارگیل ها آن ها را از روغن خارج کرده و روی حوله قرار می دهیم تا روغن اضافی آن گرفته شود. روزیانو کوکوها را در بشقاب مورد نظرمان می چینیم و با نان سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا