آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کباب کوبیده مرغ ساده در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کباب مرغ کوبیده ساده

کباب مرغ کوبیده یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که می توانیم مرغ کوبیده را با گوشت قرمز جایگزین کنیم تا آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را مشاهده کنید. طرز تهیه کباب مرغ کوبیده ساده بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
سینه و ران مرغ 600 گرم
یک پیاز 150 گرم
کولا یا کره 70 گرم
فلفل های رنگی 1 قطعه
زعفران فرآوری شده کافی
نمک و فلفل سیاه کافی

طرز تهیه کباب مرغ کوبیده ساده

مرحله اول

آماده کردن مرغ سوخاری خوشمزه در ابتدای کار سینه و ران مرغ را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم سپس در چرخ گوشت می ریزیم و در ظرف مربوطه چرخ می کنیم. بعد دم بره را داخل چرخ گوشت می گذاریم.

مرحله دوم

حالا دم را در کاسه خرد می کنیم. بعد پوست پیاز را جدا می کنیم و پیاز را ریز رنده می کنیم و آب آن را می گیریم سپس به مخلوط گوشت مرغ اضافه می کنیم. بعد فلفل دلمه ای رنگی را می شوییم.

سطح سوم

در این مرحله فلفل دلمه ای را روی تخته گوشت گذاشته و ریز خرد می کنیم. سپس زعفران دم کرده غلیظ را به همراه فلفل سیاه و نمک به مخلوط گوشت مرغ اضافه کرده و خوب ورز می دهیم.

مرحله چهارم

حالا درب ظرف را می بندیم و به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال استراحت می دهیم. بعد خمیر را از یخچال خارج می کنیم و با دست خیس خمیر را به سیخ می کشیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اخگرها را به طور یکنواخت روشن می کنیم. بعد کره و زعفران را با هم مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم کره آب شود. بعد سیخ ها را روی گریل می گذاریم و اجازه می دهیم مرغ سوخاری کاملا بپزد.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که در ابتدای پخت گوشت را با پنکه فن می دهیم و به سرعت سیخ ها را از یک طرف به طرف دیگر می چرخانیم. وقتی رنگ گوشت تغییر کرد و آتش گرفت، از بادکش کردن خودداری می کنیم و اجازه می دهیم مغزها بپزند.

مرحله هفتم

در آخر مخلوط کره و زعفران را با قلم مو روی خمیر می زنیم تا در پایان پخت خمیر خوش رنگ تر و آبدارتر شود. در مرحله بعد این خمیر خوشمزه را در بشقاب مورد نظر خود قرار دهید و با گوجه فرنگی و ریحان و لیمو ترش سوخاری سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا